Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Spyrium
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 75 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Auction: Dutch Priority, Events, Income, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 75 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 32,99
Momenteel niet verkrijgbaar
[Spyrium], een intrigerend bordspel, transporteert spelers naar een alternatieve versie van Engeland, doordrenkt met de esthetiek van het steampunk genre. In dit universum, is er een nieuw, kostbaar goed genaamd "Spyrium". Spelers bouwen fabrieken en huren arbeiders in om dit mysterieuze materiaal te produceren, wat vervolgens door hen kan worden verwerkt tot winstpunten (VPs).
Het spel [Spyrium] draait om strategie en flexibiliteit. Spelers die erin slagen hun reguliere inkomsten of hun aantal permanent in dienst zijnde arbeiders te verhogen, zullen in staat zijn om hun handen te leggen op de belangrijke eindspelgebouwen om zo veel VPs te genereren.
In de wereld van [Spyrium] is niets eenvoudig. Het materiaal is zeldzaam en duur, en spelers zijn constant op zoek naar geld. De speler die het beste om kan gaan met het gebrek aan geld, arbeiders en Spyrium zal uiteindelijk als winnaar uit de bus komen.
Het unieke aan [Spyrium] is de flexibiliteit van het spelverloop. Elke speler kan zelf beslissen wanneer hij overgaat van de plaatsingsfase naar de activatiefase. Arbeiders kunnen tijdens de werkfase betrokken zijn bij de levering, maar kunnen later ook worden ingezet om geld in te zamelen, een aangrenzende kaart te kopen of zelfstandig te werken in een lege fabriek.
Het spel [Spyrium] draait om strategie en flexibiliteit. Spelers die erin slagen hun reguliere inkomsten of hun aantal permanent in dienst zijnde arbeiders te verhogen, zullen in staat zijn om hun handen te leggen op de belangrijke eindspelgebouwen om zo veel VPs te genereren.
In de wereld van [Spyrium] is niets eenvoudig. Het materiaal is zeldzaam en duur, en spelers zijn constant op zoek naar geld. De speler die het beste om kan gaan met het gebrek aan geld, arbeiders en Spyrium zal uiteindelijk als winnaar uit de bus komen.
Het unieke aan [Spyrium] is de flexibiliteit van het spelverloop. Elke speler kan zelf beslissen wanneer hij overgaat van de plaatsingsfase naar de activatiefase. Arbeiders kunnen tijdens de werkfase betrokken zijn bij de levering, maar kunnen later ook worden ingezet om geld in te zamelen, een aangrenzende kaart te kopen of zelfstandig te werken in een lege fabriek.
- Spelmechanismen
- Auction: Dutch Priority, Events, Income, Worker Placement
- Designer
- William Attia