Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 180 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Dice Rolling, Die Icon Resolution, Events, Point to Point Movement, Random Production, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 180 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Een coöperatief bordspel over landbouw en vriendschap, gebaseerd op het Stardew Valley videospel van Eric Barone. Werk samen met je collega-boeren om de Vallei te redden van de snode JojaMart Corporation! Om dit te doen, moet je boeren, vissen, vrienden en allerlei verschillende grondstoffen vinden om je opa's Doelen te vervullen en het Community Center te herstellen. Verzamel allerlei voorwerpen, breng dieren groot en verken de mijn. Krijg krachtige upgrades en vaardigheden en kijk naarmate de seizoenen verstrijken of je de magie van Stardew Valley kunt beschermen!
Het doel van het spel is om Opa's Doelen te voltooien en het Community Center te herstellen, waarvoor je verschillende soorten grondstoffen moet verzamelen die worden weergegeven door tegels. Je hebt een vast aantal beurten om dit te bereiken. Dit wordt aangestuurd door de Season Deck van 20 kaarten, waarvan er elke beurt één wordt getrokken om bepaalde gebeurtenissen in gang te zetten. Samen beslissen de spelers elke beurt waar ze hun individuele acties op richten en plaatsen ze hun pion in dat deel van de Vallei. Met hun acties bezoeken ze specifieke locaties en proberen ze grondstoffen te verzamelen om hun gezamenlijke doelen te bereiken. Acties zijn onder andere: gewassen water geven, proberen vis te vangen, dobbelstenen gooien om de mijnen te verkennen, en nog veel meer. Als de Season Deck op is, eindigt het spel.
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Dice Rolling, Die Icon Resolution, Events, Point to Point Movement, Random Production, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up, Worker Placement
- Designer
- Eric Barone