Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hexagon Grid, Open Drafting, Pattern Building, Solo / Solitaire Game, Tile Placement, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Cascadia is een raadselachtig spel voor het leggen en tekenen van tegels met de leefgebieden en dieren in het wild van de Pacific Northwest.
In het spel bouw je om de beurt je eigen terrein uit en vul je het met dieren in het wild. Je begint met drie zeshoekige habitat tegels (met vijf soorten leefgebieden in het spel), en in een beurt kies je een nieuwe habitat tegel die is gekoppeld aan een natuur fiche, plaats die tegel dan naast je andere en plaats de natuur fiche op een passende leefomgeving. (Elke tegel toont 1-3 soorten dieren in het wild van de vijf soorten in het spel, en je kunt maximaal één tegel op een leefgebied plaatsen.) Er zijn vier tegels te zien, waarbij elke tegel willekeurig wordt gekoppeld aan een natuur fiche, dus je moet het beste maken van wat beschikbaar is - tenzij je een natuur fiche te besteden hebt, zodat je van elk item je keuze kunt maken.
In het ideale geval kun je habitat tegels plaatsen om bijpassend terrein te creëren dat fragmentatie vermindert en natuur corridors creëert, vooral omdat je aan het einde van het spel scoort voor het grootste gebied van elk type habitat, met een bonus als je groep groter is dan die van elke andere speler. Tegelijkertijd wil je natuur fiches plaatsen zodat je het aantal door ze gescoorde punten kunt maximaliseren, waarbij de natuurdoelen willekeurig worden bepaald door een van de drie scorekaarten voor elk type dieren in het wild. Misschien willen haviken gescheiden zijn van andere haviken, terwijl vossen veel verschillende dieren om zich heen willen hebben en beren in paren willen zijn. Kun jij het laten gebeuren?
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hexagon Grid, Open Drafting, Pattern Building, Solo / Solitaire Game, Tile Placement, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Designer
- Randy Flynn