Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 60 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Action Points, Cooperative Game, Dice Rolling, Grid Movement, Map Addition, Modular Board, Point to Point Movement, Push Your Luck, Tile Placement, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 60 tot 75 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Sub Terra is een coöperatief spel waarbij de je uit een angstaanjagende grot moet ontsnappen. Spelers nemen de rol aan van amateur-speleologen die proberen te ontsnappen uit een onontgonnen netwerk van onderaardse tunnels, voordat hun lichten uitgaan of de duistere dingen onder de aarde hen inhalen ...
In Sub Terra besteden spelers hun beurt aan het verkennen en onthullen van het tunnelsysteem om hen heen, in een poging om de verschillende gevaren van de grot te overleven, van overstromingen en instortingen tot gaslekken en puin. Spelers hebben elk een rol die hen gespecialiseerde vaardigheden biedt, zoals een Engineer met dynamiet om een nieuwe route te forceren of een Scout om gemakkelijker een route te vinden.
Nieuwe tegels worden geplaatst op basis van een willekeurige stapel grotkenmerken, die bepaalt of je met een impasse of een reeks nieuwe opties wordt geconfronteerd.
Aan het einde van elke beurt worden spelers geconfronteerd met de realiteit van hun situatie, waarbij een gevarenkaart wordt getrokken om te bepalen welk gevaar hen schade toebrengt of de een weg afsnijd uit de horror van Sub Terra.
Deze kaarten zijn eindig en wanneer ze opraken, flikkeren je fakkels en voelt de lucht strak aan, en neemt je kans op overleven snel af.
- Spelmechanismen
- Action Points, Cooperative Game, Dice Rolling, Grid Movement, Map Addition, Modular Board, Point to Point Movement, Push Your Luck, Tile Placement, Variable Player Powers
- Designer
- Tim Pinder