Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Subdivision
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Closed Drafting, Dice Rolling, Grid Coverage, Hexagon Grid, Network and Route Building, Tile Placement
Subdivision
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 45 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Speciale prijs
€ 38,50
Normale prijs
€ 52,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Subdivision is een fascinerend spel van Bézier Games dat de sensatie van het bouwen van een stad nabootst. Met een unieke draai, is nu elke speler verantwoordelijk voor het creëren van de best mogelijke "Subdivision" in een specifiek toegewezen gebied. Deze gebieden worden gevuld met residentiële, commerciële, industriële, civiele en luxe zones. Daarnaast moet je ook verschillende verbeteringen in de omgeving in balans brengen, zoals wegen, scholen, parken, trottoirs en meren.
Het doel van het spel is simpel: creëer een unieke wijk met gebieden die met elkaar interactie hebben en probeer de concurrentie te overtreffen door de beste Subdivision te hebben.
Het spel begint met elke speler die een Subdivision speelbord en een handvol zeskantige zone-tegels heeft. Een perceeldobbelsteen wordt gerold om het type perceel aan te geven waar een zone-tegel kan worden geplaatst, en alle spelers plaatsen tegelijkertijd een van hun tegels. Wanneer een zone-tegel naast bestaande zone-tegels wordt geplaatst, kunnen die bestaande tegels nieuwe verbeteringen creëren, die ook op dat moment geplaatst kunnen worden. Deze verbeteringen leveren geld en punten op, terwijl ze langzaam zoveel mogelijk percelen bedekken.
Na vier rondes eindigt het spel en worden de scores opgeteld. Spelers verdienen punten voor parken die grenzen aan andere tegels, trottoirs die door zoveel mogelijk verschillende zones en verbeteringen lopen, scholen die het beste rangschikken in de stad, en zones die verbonden zijn met de snelweg die rond (of door) jouw Subdivision loopt.
Het doel van het spel is simpel: creëer een unieke wijk met gebieden die met elkaar interactie hebben en probeer de concurrentie te overtreffen door de beste Subdivision te hebben.
Het spel begint met elke speler die een Subdivision speelbord en een handvol zeskantige zone-tegels heeft. Een perceeldobbelsteen wordt gerold om het type perceel aan te geven waar een zone-tegel kan worden geplaatst, en alle spelers plaatsen tegelijkertijd een van hun tegels. Wanneer een zone-tegel naast bestaande zone-tegels wordt geplaatst, kunnen die bestaande tegels nieuwe verbeteringen creëren, die ook op dat moment geplaatst kunnen worden. Deze verbeteringen leveren geld en punten op, terwijl ze langzaam zoveel mogelijk percelen bedekken.
Na vier rondes eindigt het spel en worden de scores opgeteld. Spelers verdienen punten voor parken die grenzen aan andere tegels, trottoirs die door zoveel mogelijk verschillende zones en verbeteringen lopen, scholen die het beste rangschikken in de stad, en zones die verbonden zijn met de snelweg die rond (of door) jouw Subdivision loopt.
- Spelmechanismen
- Closed Drafting, Dice Rolling, Grid Coverage, Hexagon Grid, Network and Route Building, Tile Placement
- Designer
- Lucas Hedgren