GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Tsukuyumi: Full Moon Down (Second Edition)
BGG Rating
7.5
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 4 spelers
Speelduur
90 tot 180 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Closed Drafting, Hexagon Grid, Modular Board, Variable Phase Order

Tsukuyumi: Full Moon Down (Second Edition)

BGG Rating
7.5
Taal
Engels
Aantal spelers
2 tot 4 spelers
Speelduur
90 tot 180 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 80,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
In de betoverende wereld van Tsukuyumi: Full Moon Down (Second Edition) verkeert de aarde in chaos en verwoesting. De maan, nu een 'kami' of Japanse God genaamd Tsukuyumi, heeft de aarde beroerd en een diepe scheur geslagen over continenten, bergketens en oceanen. In deze post-apocalyptische wereld vecht de mensheid voor haar voortbestaan, terwijl dierlijke soorten muteren onder de invloed van Tsukuyumi en groter en sterker worden dan ooit tevoren.

Dit bordspel, vrij van geluk en volledig gebaseerd op strategische vaardigheden, staat bekend om het spannende gevecht tussen diverse, asymmetrische facties. Elke speler kiest aan het begin een van de vijf facties, zoals de Nomads, de Boarlords of de Cybersamurai, elk met hun eigen unieke vaardigheden, eenheden en strategieën. Het spelverloop verandert afhankelijk van welke facties elkaar ontmoeten op het slagveld, waardoor elke speelsessie een unieke ervaring is.

De echte uitdaging van Tsukuyumi: Full Moon Down (Second Edition) is echter niet alleen het beheersen van je eigen factie, maar ook het herkennen en benutten van de zwakheden van je tegenstanders. Het zijn de spelers die nieuwe combinaties ontdekken en het juiste moment kiezen om specifieke factiekenmerken te gebruiken, die hun factie vormgeven en de wezens en hun verhalen tot leven brengen.

Elke factie in Tsukuyumi: Full Moon Down (Second Edition) heeft zijn eigen eenheden, sterktes en speciale vaardigheden, waardoor een zeer aangepaste strategie vereist is om te winnen. De speler die de meeste Victory Points verzamelt door gebieden te veroveren en te bezetten, en door doelen en/of de missie van de factie te vervullen, wint het spel.
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Closed Drafting, Hexagon Grid, Modular Board, Variable Phase Order
Designer
Felix Mertikat
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!