Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
When I Dream (Engelstalig)
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 4 tot 10 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- Spelmechanismen
- Communication Limits, Hidden Roles, Memory, Role Playing, Storytelling, Team-Based Game
When I Dream (Engelstalig)
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 4 tot 10 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- BGGID
€ 34,99
Momenteel niet verkrijgbaar
Zodra de nacht valt, kom je terecht in de magische wereld van When I Dream (Engelstalig). Hier gaan je gedachten zweven tussen droom en werkelijkheid. De speelse droomgeesten zijn in een speelse bui en zorgen voor vreemde en surrealistische dromen. Neem de rol van de dromer op je, zet je slaapmasker op en probeer je droom en de ondeugende geesten te ontraadselen.
In elke ronde van When I Dream neemt één speler de rol van de dromer op zich en "valt in slaap" met een doekmasker op. De andere spelers krijgen in het geheim hun rolkaarten die bepalen of ze "goede" of "ondeugende" geesten zijn, of dat ze gewoon "grappenmakers" zijn die van kant wisselen naarmate het spel vordert.
Elke ronde duurt 120 seconden, waarin de geesten "Droom" kaarten trekken die een specifiek element van de droom afbeelden, en proberen deze te beschrijven aan de dromer met slechts één woord. De dromer kan op elk moment raden wat het element van de droom is, waarna de kaart wordt geplaatst aan de zijde van de goede of ondeugende geesten, afhankelijk van of de gok correct was of niet.
Aan het einde van de ronde moeten de dromer en de goede geesten een verhaal vertellen over hun droom voor extra punten voordat ze hun ogen openen. Het spel When I Dream is snel te leren en zorgt voor hilariteit vanaf het begin. Elke rol is uitdagend en vermakelijk, waardoor het spel diepgang krijgt volgens de verbeeldingskracht van de spelers en elke ronde een unieke droomervaring biedt.
In elke ronde van When I Dream neemt één speler de rol van de dromer op zich en "valt in slaap" met een doekmasker op. De andere spelers krijgen in het geheim hun rolkaarten die bepalen of ze "goede" of "ondeugende" geesten zijn, of dat ze gewoon "grappenmakers" zijn die van kant wisselen naarmate het spel vordert.
Elke ronde duurt 120 seconden, waarin de geesten "Droom" kaarten trekken die een specifiek element van de droom afbeelden, en proberen deze te beschrijven aan de dromer met slechts één woord. De dromer kan op elk moment raden wat het element van de droom is, waarna de kaart wordt geplaatst aan de zijde van de goede of ondeugende geesten, afhankelijk van of de gok correct was of niet.
Aan het einde van de ronde moeten de dromer en de goede geesten een verhaal vertellen over hun droom voor extra punten voordat ze hun ogen openen. Het spel When I Dream is snel te leren en zorgt voor hilariteit vanaf het begin. Elke rol is uitdagend en vermakelijk, waardoor het spel diepgang krijgt volgens de verbeeldingskracht van de spelers en elke ronde een unieke droomervaring biedt.
- Spelmechanismen
- Communication Limits, Hidden Roles, Memory, Role Playing, Storytelling, Team-Based Game
- Designer
- Chris Darsaklis