Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
When I Dream (Nederlandstalig)
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 4 tot 10 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- Spelmechanismen
- Communication Limits, Hidden Roles, Memory, Role Playing, Storytelling, Team-Based Game
When I Dream (Nederlandstalig)
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 4 tot 10 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 8+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- BGGID
€ 31,99
Momenteel niet verkrijgbaar
Bij het vallen van de nacht stap je in When I Dream (Nederlandstalig) in een betoverende wereld van dromen. Maar vannacht hebben de Droomgeesten zin om te spelen! Ze halen alles uit de kast om de dromen vreemd en surrealistisch te maken. Jij als dromer, met je slaapmasker op, probeert uit te vinden wat je droomt en welke geesten de ondeugende zijn.
Bij het begin van elke ronde van When I Dream (Nederlandstalig) neemt één speler de rol van Dromer op zich en 'valt in slaap', met een stoffen masker op. De andere spelers krijgen in het geheim hun rollenkaarten die bepalen wat voor geesten ze zijn: 'goed' of 'ondeugend', of misschien zijn ze gewoon 'grappenmakers' die van kant wisselen naarmate het spel vordert.
De hele ronde duurt 120 seconden waarin de geesten 'Droom' kaarten trekken die een specifiek element van de droom uitbeelden. Ze proberen dit te beschrijven aan de dromer met slechts één woord. De dromer kan op elk moment raden wat het element van de Droom is, en plaatst de kaart aan de kant van het goede geestenteam als de gok correct was, en in de stapel van de ondeugende geesten als het niet correct was.
Aan het einde van de ronde, moet de dromer met de woorden die hij geraden heeft zijn droom navertellen voor extra punten voordat hij zijn ogen opent.
In When I Dream (Nederlandstalig) leer je in een paar minuten hoe je moet spelen en het plezier begint direct. Elke rol is uitdagend en onderhoudend, wat het spel meer diepgang geeft afhankelijk van de verbeeldingskracht van de spelers. Dit zorgt voor een geweldige ervaring met elke ronde een unieke droom.
Bij het begin van elke ronde van When I Dream (Nederlandstalig) neemt één speler de rol van Dromer op zich en 'valt in slaap', met een stoffen masker op. De andere spelers krijgen in het geheim hun rollenkaarten die bepalen wat voor geesten ze zijn: 'goed' of 'ondeugend', of misschien zijn ze gewoon 'grappenmakers' die van kant wisselen naarmate het spel vordert.
De hele ronde duurt 120 seconden waarin de geesten 'Droom' kaarten trekken die een specifiek element van de droom uitbeelden. Ze proberen dit te beschrijven aan de dromer met slechts één woord. De dromer kan op elk moment raden wat het element van de Droom is, en plaatst de kaart aan de kant van het goede geestenteam als de gok correct was, en in de stapel van de ondeugende geesten als het niet correct was.
Aan het einde van de ronde, moet de dromer met de woorden die hij geraden heeft zijn droom navertellen voor extra punten voordat hij zijn ogen opent.
In When I Dream (Nederlandstalig) leer je in een paar minuten hoe je moet spelen en het plezier begint direct. Elke rol is uitdagend en onderhoudend, wat het spel meer diepgang geeft afhankelijk van de verbeeldingskracht van de spelers. Dit zorgt voor een geweldige ervaring met elke ronde een unieke droom.
- Spelmechanismen
- Communication Limits, Hidden Roles, Memory, Role Playing, Storytelling, Team-Based Game
- Designer
- Chris Darsaklis