Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hexagon Grid, Open Drafting, Pattern Building, Solo / Solitaire Game, Tile Placement, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Cascadia is een puzzelspel waarin de leefgebieden en dieren van de Pacific Northwest centraal staan.
In het spel bouw je om beurten je eigen terrein uit en bevolkt het met wilde dieren. Je begint met drie zeshoekige tegels (met vijf soorten habitats in het spel), en als je aan de beurt bent kies je een nieuwe habitat tegel die gekoppeld is aan een wildlife speelfiguur, dan leg je die tegel naast je andere tegels en plaats je de wildlife speelfiguur op een passende habitat. (Op elke tegel staan 1-3 soorten wilde dieren afgebeeld van de vijf soorten in het spel, en je kunt maximaal één tegel op een habitat plaatsen). Er zijn vier tegels te zien, waarbij elke tegel willekeurig wordt gekoppeld aan een wildfiche, dus je moet het beste maken van wat er beschikbaar is - tenzij je een natuurfiche hebt om uit te geven, zodat je een keuze kunt maken uit elk item.
Idealiter kun je habitat tegels plaatsen om een passend terrein te creëren dat versnippering vermindert en wildgangen creëert, vooral omdat je aan het eind van het spel scoort voor het grootste gebied van elk type habitat, met een bonus als jouw groep groter is dan die van elke andere speler. Tegelijkertijd wil je zo veel mogelijk wildfiches plaatsen om het aantal punten te maximaliseren, waarbij de wilddoelen willekeurig bepaald worden door één van de drie scorekaarten voor elk type wild. Misschien willen haviken gescheiden zijn van andere haviken, terwijl vossen veel verschillende dieren om zich heen willen hebben en beren in paren willen zijn. Kun jij het voor elkaar krijgen?
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Hexagon Grid, Open Drafting, Pattern Building, Solo / Solitaire Game, Tile Placement, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Designer
- Randy Flynn