Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Cthulhu Wars: Ancients Expansion
- BGG Rating
- 8.0
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Movement, Dice Rolling, Variable Player Powers
- BGG Rating
- 8.0
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 59,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Gerelateerde producten
Cthulhu Wars
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
Speciale prijs
€ 183,50
Normale prijs
€ 214,50
Glorantha: The Gods War – Elder Races
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
Speciale prijs
€ 81,50
Normale prijs
€ 97,88
Glorantha: The Gods War – The Monsters Cosmic Monsters
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
Speciale prijs
€ 41,50
Normale prijs
€ 49,88
Glorantha: The Gods War – The Monsters Chaos Monsters
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
Speciale prijs
€ 41,50
Normale prijs
€ 49,88
Cthulhu Wars: Ramsey Campbell Horrors Pack 1
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
Speciale prijs
€ 38,50
Normale prijs
€ 46,50
Cthulhu Wars: Ramsey Campbell Horrors Pack 2
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
Speciale prijs
€ 38,50
Normale prijs
€ 46,50
Cthulhu Wars: The Dreamlands Surface Monster Pack
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
€ 38,50
Cthulhu Wars: The Dreamlands Underworld Monster Pack
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Rating:
0%
€ 38,50
Voeg een nieuwe dimensie toe aan je spelervaring met de Cthulhu Wars: Ancients Expansion. Deze unieke uitbreiding brengt een mensgerichte factie in het spel, die spelers uitdaagt om hun diplomatieke vaardigheden te verfijnen zoals nooit tevoren in Cthulhu Wars.
Anders dan andere facties, heeft de Ancients Faction geen eigen Great Old One. Spelers moeten dus uiterst alert zijn op de acties van andere spelers en hun weg vinden in de wereld van onderhandelingen en diplomatie.
Net zoals de Yellow Sign, is het de taak van de Ancients Faction om de wereld rond te reizen en kathedralen te bouwen in dezelfde gebieden die gemarkeerd zijn met symbolen. Gelukkig hebben ze een troef in handen: andere facties zien vaak graag een kathedraal in hun gebied. Maar je kan hier niet altijd op vertrouwen, en je mist de kracht van het ondode leger van Yellow Sign.
Elk van je wezens heeft een eigen spellbook. In tegenstelling tot andere facties, maken deze spellbooks je wezen op een of andere manier inferieur. Maar het verzamelen van deze spellbooks is essentieel om twee redenen. Ten eerste maken ze je wezen VEEL minder duur, waardoor je een goede gevechtskracht hebt. Ten tweede, je kan het spel niet winnen zonder alle zes spellbooks!
De speciale vaardigheid van je factie is Dematerialisatie, die nuttig is bij beweging. Elke Doom-fase, selecteer je één gebied waarin je eenheden hebt. Verplaats een of al die eenheden naar een ander geselecteerd gebied, waar dan ook op de kaart. Dit is niet alleen handig voor geplande aanvallen, maar ook voor het bouwen van je kathedralen.
Anders dan andere facties, heeft de Ancients Faction geen eigen Great Old One. Spelers moeten dus uiterst alert zijn op de acties van andere spelers en hun weg vinden in de wereld van onderhandelingen en diplomatie.
Net zoals de Yellow Sign, is het de taak van de Ancients Faction om de wereld rond te reizen en kathedralen te bouwen in dezelfde gebieden die gemarkeerd zijn met symbolen. Gelukkig hebben ze een troef in handen: andere facties zien vaak graag een kathedraal in hun gebied. Maar je kan hier niet altijd op vertrouwen, en je mist de kracht van het ondode leger van Yellow Sign.
Elk van je wezens heeft een eigen spellbook. In tegenstelling tot andere facties, maken deze spellbooks je wezen op een of andere manier inferieur. Maar het verzamelen van deze spellbooks is essentieel om twee redenen. Ten eerste maken ze je wezen VEEL minder duur, waardoor je een goede gevechtskracht hebt. Ten tweede, je kan het spel niet winnen zonder alle zes spellbooks!
De speciale vaardigheid van je factie is Dematerialisatie, die nuttig is bij beweging. Elke Doom-fase, selecteer je één gebied waarin je eenheden hebt. Verplaats een of al die eenheden naar een ander geselecteerd gebied, waar dan ook op de kaart. Dit is niet alleen handig voor geplande aanvallen, maar ook voor het bouwen van je kathedralen.
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Movement, Dice Rolling, Variable Player Powers
- Designer
- Sandy Petersen