Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action / Event, Action Drafting, Dice Rolling, Income, Sudden Death Ending
Discordia
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Duik in de geschiedenis van de Rijn, waar de eerste steden ontstonden uit Romeinse buitenposten die de grens met Germania bewaakten. Discordia plaatst je in de rol van gouverneur van zo'n stad. Jouw taak is niet alleen om de stad op de best mogelijke manier te ontwikkelen, maar ook om deze te verdedigen tegen de Germaanse stammen. Keizerin Agrippina en haar zoon Nero zullen je acties inspecteren en de meest succesvolle gouverneur eren.
Discordia daagt je uit om je stad strategisch te ontwikkelen door boerderijen, kazernes, verdedigingswerken, havens en markten te bouwen en te handelen met schepen. Zet je zeelieden, soldaten, kooplieden en boeren op een winstgevende manier in, vervul decreten en verzeker privileges. Tegelijkertijd moet je voorzichtig handelen, zodat je stad niet te snel of te traag groeit.
Het doel? Aan het einde van het vierde jaar de best ontwikkelde stad hebben, of de keizerin vroegtijdig imponeren en het spel voortijdig winnen.
In Discordia draait het allemaal om strategie en balans. Of je nu je leger versterkt om de stad te beschermen tegen Germaanse stammen, handel drijft om welvaart te creëren of boerderijen bouwt om je bevolking te voeden, elke beslissing die je neemt, heeft invloed op de groei en ontwikkeling van je stad.
Discordia is een spel dat strategie combineert met een rijk historisch thema en biedt spelers een unieke kijk op het leven en de uitdagingen van een Romeinse stad aan de Rijn.
- Spelmechanismen
- Action / Event, Action Drafting, Dice Rolling, Income, Sudden Death Ending
- Designer
- Bernd Eisenstein