Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Hannibal & Hamilcar 20th anniversary edition
BGG Rating
8.3
Taal
Engels
Aantal spelers
2 spelers
Speelduur
30 tot 180 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Campaign / Battle Card Driven, Card Play Conflict Resolution, Dice Rolling, Events, Point to Point Movement, Simulation

Hannibal & Hamilcar 20th anniversary edition

BGG Rating
8.3
Taal
Engels
Aantal spelers
2 spelers
Speelduur
30 tot 180 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 104,88
Momenteel Uitverkocht
Duik in de wereld van Hannibal & Hamilcar 20th Anniversary Edition, waarin het epische conflict tussen het oude Rome en Carthago tot leven komt. Dit asymmetrische kaartgestuurde bordspel voor twee spelers is een zorgvuldige heruitgave van het klassieke spel Hannibal: Rome vs. Carthago, geplaatst in de tijd van de heroïsche strijd tussen deze twee grootmachten van de Oudheid.

Ontworpen door de wereldberoemde Mark Simonitch, neemt Hannibal & Hamilcar 20th Anniversary Edition je mee naar een tijd waarin politieke dominantie de drijvende kracht achter militaire acties was. Deze editie van het spel omvat nieuwe scenario's en variaties, en biedt een gestroomlijnde speelervaring die trouw blijft aan het gouden origineel.

Hamilcar, een aanvullend spel dat dezelfde componenten en vergelijkbare spelmechanismen gebruikt, voegt een zeevaartsysteem en zeeslagen toe. Beide spelers strijden om controle over de Middellandse Zee in een conflict dat gezien kan worden als een strijd tussen een olifant en een walvis - het conflict tussen een landrijk en een zeemacht. Het doel van Rome was om door de eilandenketen van Sicilië, Corsica en Sardinië te breken, Carthago's verdedigingslinie om Rome op het Italiaanse schiereiland te houden.

In beide spellen gebruiken spelers strategiekaarten voor meerdere doeleinden: het verplaatsen van generaals, het heffen van nieuwe troepen, het versterken van bestaande legers, het verkrijgen van politieke controle over de provincies die bij de oorlog betrokken zijn, en het introduceren van historische gebeurtenissen. Wanneer twee legers elkaar op het slagveld ontmoeten, wordt een tweede set kaarten, Battle Cards genaamd, gebruikt om de winnaar te bepalen. Uiteindelijk zoeken beide spelers overwinning door dominantie op zowel militair als politiek front.
Spelmechanismen
Area Majority / Influence, Campaign / Battle Card Driven, Card Play Conflict Resolution, Dice Rolling, Events, Point to Point Movement, Simulation
Designer
Mark Simonitch
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!