Spellenvariant.nl gebruikt cookies om de website goed te laten werken en voor analyse.
Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies.
Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Nations
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 30 tot 180 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Contracts, End Game Bonuses, Events, Hidden Victory Points, Income, Open Drafting, Tags, Turn Order: Stat-Based, Variable Player Powers, Variable Set-up, Worker Placement
Nations
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 30 tot 180 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 64,99
Momenteel niet verkrijgbaar
Laat je meenemen op een reis door de geschiedenis met [Nations], een boeiend en uniek bordspel. Beginnend in de vroege dagen van de beschaving, door de verschillende historische tijdperken heen, neem je de leiding over je eigen natie. Bescherm je volk, zorg voor hun welzijn, en strijd tegen zowel andere naties als de natuur zelf.
In [Nations] is het jouw taak om voedsel en stabiliteit te bieden naarmate je bevolking groeit. Bouw een productieve economie en verbaas de wereld met jouw ongeëvenaarde prestaties. Wordt jouw natie uiteindelijk gevierd als een van de grootste in de geschiedenis van de mensheid?
Dit intense historische bordspel, geschikt voor 1 tot 5 spelers, duurt ongeveer 40 minuten per speler. Je bepaalt het lot van je natie, vanaf de prille start in de prehistorie tot aan de aanvang van de Eerste Wereldoorlog. Je zult constant moeten concurreren met andere naties, terwijl je de balans tussen onmiddellijke behoeften, langetermijngroei, bedreigingen en kansen moet bewaken.
Het spel begint met het kiezen van je natie en de moeilijkheidsgraad, vergelijkbaar met de Civilization computerspelserie. Na de groeifase worden er 2 historische gebeurtenissen onthuld, waar de spelers tijdens de ronde om zullen strijden. Spelers ondernemen dan in spelersvolgorde een reeks kleine acties, zoals het kopen van een kaart of het inhuren van een architect voor een wonder.
Met [Nations] word je ondergedompeld in een wereld waar spelers elkaar beïnvloeden, met elkaar concurreren en indirect met elkaar omgaan. Er is echter geen kaart, geen eenheden om te verplaatsen en geen directe aanvallen op andere spelers.
Punten worden tijdens het spel verdiend en verloren, maar ook aan het einde van het spel toegekend. De speler met de meeste punten wordt uiteindelijk de winnaar. Ontdek meer over de spelregels en andere informatie in de sectie 'Meer informatie' hieronder.
In [Nations] is het jouw taak om voedsel en stabiliteit te bieden naarmate je bevolking groeit. Bouw een productieve economie en verbaas de wereld met jouw ongeëvenaarde prestaties. Wordt jouw natie uiteindelijk gevierd als een van de grootste in de geschiedenis van de mensheid?
Dit intense historische bordspel, geschikt voor 1 tot 5 spelers, duurt ongeveer 40 minuten per speler. Je bepaalt het lot van je natie, vanaf de prille start in de prehistorie tot aan de aanvang van de Eerste Wereldoorlog. Je zult constant moeten concurreren met andere naties, terwijl je de balans tussen onmiddellijke behoeften, langetermijngroei, bedreigingen en kansen moet bewaken.
Het spel begint met het kiezen van je natie en de moeilijkheidsgraad, vergelijkbaar met de Civilization computerspelserie. Na de groeifase worden er 2 historische gebeurtenissen onthuld, waar de spelers tijdens de ronde om zullen strijden. Spelers ondernemen dan in spelersvolgorde een reeks kleine acties, zoals het kopen van een kaart of het inhuren van een architect voor een wonder.
Met [Nations] word je ondergedompeld in een wereld waar spelers elkaar beïnvloeden, met elkaar concurreren en indirect met elkaar omgaan. Er is echter geen kaart, geen eenheden om te verplaatsen en geen directe aanvallen op andere spelers.
Punten worden tijdens het spel verdiend en verloren, maar ook aan het einde van het spel toegekend. De speler met de meeste punten wordt uiteindelijk de winnaar. Ontdek meer over de spelregels en andere informatie in de sectie 'Meer informatie' hieronder.
- Spelmechanismen
- Contracts, End Game Bonuses, Events, Hidden Victory Points, Income, Open Drafting, Tags, Turn Order: Stat-Based, Variable Player Powers, Variable Set-up, Worker Placement
- Designer
- Rustan Håkansson