Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Nations
BGG Rating
7.6
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 5 spelers
Speelduur
30 tot 180 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Events, Open Drafting, Turn Order: Pass Order, Variable Player Powers

Nations

BGG Rating
7.6
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 5 spelers
Speelduur
30 tot 180 minuten
Leeftijd
14+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 64,99
Momenteel Uitverkocht
Laat je meenemen op een reis door de geschiedenis met [Nations], een boeiend en uniek bordspel. Beginnend in de vroege dagen van de beschaving, door de verschillende historische tijdperken heen, neem je de leiding over je eigen natie. Bescherm je volk, zorg voor hun welzijn, en strijd tegen zowel andere naties als de natuur zelf.

In [Nations] is het jouw taak om voedsel en stabiliteit te bieden naarmate je bevolking groeit. Bouw een productieve economie en verbaas de wereld met jouw ongeëvenaarde prestaties. Wordt jouw natie uiteindelijk gevierd als een van de grootste in de geschiedenis van de mensheid?

Dit intense historische bordspel, geschikt voor 1 tot 5 spelers, duurt ongeveer 40 minuten per speler. Je bepaalt het lot van je natie, vanaf de prille start in de prehistorie tot aan de aanvang van de Eerste Wereldoorlog. Je zult constant moeten concurreren met andere naties, terwijl je de balans tussen onmiddellijke behoeften, langetermijngroei, bedreigingen en kansen moet bewaken.

Het spel begint met het kiezen van je natie en de moeilijkheidsgraad, vergelijkbaar met de Civilization computerspelserie. Na de groeifase worden er 2 historische gebeurtenissen onthuld, waar de spelers tijdens de ronde om zullen strijden. Spelers ondernemen dan in spelersvolgorde een reeks kleine acties, zoals het kopen van een kaart of het inhuren van een architect voor een wonder.

Met [Nations] word je ondergedompeld in een wereld waar spelers elkaar beïnvloeden, met elkaar concurreren en indirect met elkaar omgaan. Er is echter geen kaart, geen eenheden om te verplaatsen en geen directe aanvallen op andere spelers.

Punten worden tijdens het spel verdiend en verloren, maar ook aan het einde van het spel toegekend. De speler met de meeste punten wordt uiteindelijk de winnaar. Ontdek meer over de spelregels en andere informatie in de sectie 'Meer informatie' hieronder.
Spelmechanismen
Events, Open Drafting, Turn Order: Pass Order, Variable Player Powers
Designer
Rustan Håkansson
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!