Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
New Frontiers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Follow, Increase Value of Unchosen Resources, Open Drafting, Race, Turn Order: Claim Action, Variable Phase Order, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 5 spelers
- Speelduur
- 45 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 69,88
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Ontdek de onbegrensde mogelijkheden van het universum in [New Frontiers], een op zichzelf staand spel in de Race for the Galaxy-serie. Als speler krijg je de kans om je eigen galactisch imperium op te bouwen. Het unieke aan [New Frontiers] is dat elke speler om de beurt een actie kiest die alle spelers uit mogen voeren, waarbij alleen de kiezende speler de bonus van die actie ontvangt.
Bij het opzetten van het spel worden de te gebruiken ontwikkelingen bepaald. Dit maakt het voor spelers mogelijk om al vóór aanvang van het spel strategische plannen te maken. Het spel bevat ook suggesties voor zestien extra ontwikkelingen voor je eerste spel. In latere spellen kiezen spelers willekeurig welke kant van de acht dubbelzijdige "kleine" ontwikkelingen en acht dubbelzijdige "grote" 9-kostenontwikkelingen ze willen gebruiken tijdens de opzet.
Tijdens de verkenfase worden werelden met speciale krachten uit een zak getrokken die spelers kunnen veroveren. In tegenstelling tot Race, hebben werelden in [New Frontiers] kolonisten nodig om zich te vestigen, naast betalingen of veroveringen.
Het spel gaat door totdat een of meer van de vier spelbeëindigende voorwaarden is bereikt. Na alle acties voor die ronde, wint de speler met de meeste overwinningspunten van gevestigde werelden, ontwikkelingen, 9-kostenontwikkelingsbonussen en VP-chips verdiend van het consumeren van goederen.
Bij het opzetten van het spel worden de te gebruiken ontwikkelingen bepaald. Dit maakt het voor spelers mogelijk om al vóór aanvang van het spel strategische plannen te maken. Het spel bevat ook suggesties voor zestien extra ontwikkelingen voor je eerste spel. In latere spellen kiezen spelers willekeurig welke kant van de acht dubbelzijdige "kleine" ontwikkelingen en acht dubbelzijdige "grote" 9-kostenontwikkelingen ze willen gebruiken tijdens de opzet.
Tijdens de verkenfase worden werelden met speciale krachten uit een zak getrokken die spelers kunnen veroveren. In tegenstelling tot Race, hebben werelden in [New Frontiers] kolonisten nodig om zich te vestigen, naast betalingen of veroveringen.
Het spel gaat door totdat een of meer van de vier spelbeëindigende voorwaarden is bereikt. Na alle acties voor die ronde, wint de speler met de meeste overwinningspunten van gevestigde werelden, ontwikkelingen, 9-kostenontwikkelingsbonussen en VP-chips verdiend van het consumeren van goederen.
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Follow, Increase Value of Unchosen Resources, Open Drafting, Race, Turn Order: Claim Action, Variable Phase Order, Variable Player Powers
- Designer
- Thomas Lehmann