Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Dune: Imperium
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Card Play Conflict Resolution, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Force Commitment, Increase Value of Unchosen Resources, Multi-Use Cards, Open Drafting, Race, Solo / Solitaire Game, Tags, Take That, Turn Order: Progressive, Variable Player Powers, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 51,88
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Sleevepakket meebestellen?
Stap in een wereld van strategie en intrige met Dune: Imperium, een vernuftig bordspel dat spelers van alle niveaus zal uitdagen. Met elementen van deck-building en worker placement, brengt Dune: Imperium de cultuur en personages van het legendarische Dune universum tot leven.
Als leider van een van de Grote Huizen van Landsraad, mobiliseer je je troepen en spionnen ter voorbereiding op de oorlog die komt. Het woestijnplaneet Arrakis, ook bekend als Dune, staat centraal in dit conflict.
Bij aanvang van het spel krijgt elke speler een unieke leiderkaart en een gelijkwaardig deck. Naarmate je kaarten verwerft en je deck uitbouwt, zullen je keuzes je sterke en zwakke punten bepalen. Je kunt ervoor kiezen om militair sterker te worden, of je kunt kaarten verzamelen die je een voordeel geven bij de vier politieke facties in het spel: de Keizer, de Ruimtegilde, de Bene Gesserit en de Fremen.
In tegenstelling tot veel deck-building spellen, speel je niet je hele hand in één beurt. Je trekt een hand kaarten aan het begin van elke ronde en wisselt af met andere spelers. Zodra je geen agenten meer hebt om te plaatsen, onthul je de rest van je kaarten, die Persuasion en Swords bieden. Deze helpen je om meer kaarten te verwerven en je troepen in de strijd te leiden.
Versla je rivalen in gevechten, navigeer behendig door de politieke facties en verzamel waardevolle kaarten. De Spice moet stromen om je Huis naar de overwinning te leiden!
Als leider van een van de Grote Huizen van Landsraad, mobiliseer je je troepen en spionnen ter voorbereiding op de oorlog die komt. Het woestijnplaneet Arrakis, ook bekend als Dune, staat centraal in dit conflict.
Bij aanvang van het spel krijgt elke speler een unieke leiderkaart en een gelijkwaardig deck. Naarmate je kaarten verwerft en je deck uitbouwt, zullen je keuzes je sterke en zwakke punten bepalen. Je kunt ervoor kiezen om militair sterker te worden, of je kunt kaarten verzamelen die je een voordeel geven bij de vier politieke facties in het spel: de Keizer, de Ruimtegilde, de Bene Gesserit en de Fremen.
In tegenstelling tot veel deck-building spellen, speel je niet je hele hand in één beurt. Je trekt een hand kaarten aan het begin van elke ronde en wisselt af met andere spelers. Zodra je geen agenten meer hebt om te plaatsen, onthul je de rest van je kaarten, die Persuasion en Swords bieden. Deze helpen je om meer kaarten te verwerven en je troepen in de strijd te leiden.
Versla je rivalen in gevechten, navigeer behendig door de politieke facties en verzamel waardevolle kaarten. De Spice moet stromen om je Huis naar de overwinning te leiden!
- Spelmechanismen
- Card Play Conflict Resolution, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Force Commitment, Increase Value of Unchosen Resources, Multi-Use Cards, Open Drafting, Race, Solo / Solitaire Game, Tags, Take That, Turn Order: Progressive, Variable Player Powers, Worker Placement
- Designer
- Paul Dennen