Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Card Play Conflict Resolution, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Force Commitment, Increase Value of Unchosen Resources, Multi-Use Cards, Open Drafting, Solo / Solitaire Game, Tags, Take That, Turn Order: Progressive, Variable Player Powers, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Dune: Imperium is een spel dat zich laat inspireren door elementen en personages uit de Dune-erfenis, zowel de nieuwe film van Legendary Pictures als de literaire serie van Frank Herbert, Brian Herbert en Kevin J. Anderson.
Als leider van een van de Grote Huizen van de Landsraad, hef je je banier op en verzamel je krachten en spionnen. Er is oorlog op komst, en in het centrum van het conflict ligt Arrakis - Dune, de woestijnplaneet.
Dune: Imperium gebruikt deckbuilding om verborgen informatie toe te voegen aan het traditionele plaatsen van arbeiders.
Je begint met een unieke leiderskaart en een deck dat identiek is aan dat van je tegenstanders. Terwijl je kaarten verwerft en je deck opbouwt, bepalen je keuzes je sterke en zwakke punten. Met kaarten kun je je Agenten naar bepaalde velden op het bord sturen, dus hoe je deck zich ontwikkelt heeft invloed op je strategie. Misschien word je militair sterker en kun je meer troepen inzetten dan je tegenstanders. Of je krijgt kaarten die je een voordeel geven bij de vier politieke facties die in het spel vertegenwoordigd zijn: de Keizer, het Ruimteschipgilde, de Bene Gesserit en de Fremen.
In tegenstelling tot veel kaartspellen speel je niet je hele hand in één beurt uit. In plaats daarvan trek je aan het begin van elke ronde een hand kaarten en wissel je af met andere spelers, waarbij je telkens één Agent aan de beurt krijgt (door één kaart uit te spelen stuur je één van je Agenten naar het speelbord). Als het jouw beurt is en je hebt geen agenten meer om te plaatsen, maak je een onthullingsbeurt, waarbij je de rest van je kaarten onthult, die Persuasion en Swords opleveren. Persuasion wordt gebruikt om meer kaarten te verkrijgen, en Swords helpen je troepen te vechten voor de beloningen van de huidige ronde, zoals aangegeven op de onthulde Conflictkaart.
Versla je rivalen in de strijd, navigeer sluw door de politieke facties en verkrijg kostbare The Spice Must Flow-kaarten om je Huis naar de overwinning te leiden!
- Spelmechanismen
- Card Play Conflict Resolution, Deck, Bag, and Pool Building, Delayed Purchase, Force Commitment, Increase Value of Unchosen Resources, Multi-Use Cards, Open Drafting, Solo / Solitaire Game, Tags, Take That, Turn Order: Progressive, Variable Player Powers, Worker Placement
- Designer
- Paul Dennen