Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Scythe
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Card Play Conflict Resolution, Contracts, End Game Bonuses, Force Commitment, Grid Movement, Hexagon Grid, King of the Hill, Movement Points, Narrative Choice / Paragraph, Solo / Solitaire Game, Take That, Tech Trees / Tech Tracks, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource, Zone of Control
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 77,88
Op voorraad - Vandaag Verzonden
De jaren 1920 in Europa waren een tijd van onrust. Maar in ons alternatieve universum van Scythe, is het ook een tijd van innovatie, moed, en het bouwen van je eigen imperium. Scythe neemt je mee naar een tijd waar boeren en oorlog hand in hand gaan, en waar de harten misschien gebroken zijn, maar de tandwielen blijven draaien.
Scythe is een uniek engine-building bordspel waarin je de leiding neemt over een van de vijf facties uit Oost-Europa. Jouw missie? Je fortuin verdienen en jouw factie's greep op het land rond de mysterieuze Fabriek versterken. In Scythe verover je territorium, werf je nieuwe rekruten, oogst je middelen, win je dorpelingen, bouw je structuren, en activeer je indrukwekkende mechs.
Elke speler begint Scythe met verschillende middelen, een andere startlocatie, en een verborgen doel. Het spel maakt gebruik van een gestroomlijnd actie-selectie mechanisme om het speltempo hoog te houden en de downtime tussen beurten te verminderen. Hoewel er volop direct conflict is voor degenen die het zoeken, is er geen eliminatie van spelers in Scythe.
Scythe geeft spelers bijna volledige controle over hun lot. Afgezien van ieders individuele verborgen doelkaart, zijn de enige elementen van geluk of variabiliteit de 'ontmoeting' kaarten die spelers trekken terwijl ze interacties aangaan met de burgers van nieuw ontdekte landen. Gevechten worden ook aangedreven door keuzes, niet door geluk of willekeur. Elk onderdeel van Scythe heeft een aspect van engine-building erin: je kunt acties upgraden om efficiënter te worden, structuren bouwen om je positie op de kaart te verbeteren, nieuwe rekruten aannemen om karaktereigenschappen te versterken, mechs activeren om tegenstanders af te schrikken, en je grenzen uitbreiden om grotere soorten en hoeveelheden middelen te oogsten. Deze engine-building aspecten creëren een gevoel van momentum en vooruitgang gedurende het spel.
Scythe is een uniek engine-building bordspel waarin je de leiding neemt over een van de vijf facties uit Oost-Europa. Jouw missie? Je fortuin verdienen en jouw factie's greep op het land rond de mysterieuze Fabriek versterken. In Scythe verover je territorium, werf je nieuwe rekruten, oogst je middelen, win je dorpelingen, bouw je structuren, en activeer je indrukwekkende mechs.
Elke speler begint Scythe met verschillende middelen, een andere startlocatie, en een verborgen doel. Het spel maakt gebruik van een gestroomlijnd actie-selectie mechanisme om het speltempo hoog te houden en de downtime tussen beurten te verminderen. Hoewel er volop direct conflict is voor degenen die het zoeken, is er geen eliminatie van spelers in Scythe.
Scythe geeft spelers bijna volledige controle over hun lot. Afgezien van ieders individuele verborgen doelkaart, zijn de enige elementen van geluk of variabiliteit de 'ontmoeting' kaarten die spelers trekken terwijl ze interacties aangaan met de burgers van nieuw ontdekte landen. Gevechten worden ook aangedreven door keuzes, niet door geluk of willekeur. Elk onderdeel van Scythe heeft een aspect van engine-building erin: je kunt acties upgraden om efficiënter te worden, structuren bouwen om je positie op de kaart te verbeteren, nieuwe rekruten aannemen om karaktereigenschappen te versterken, mechs activeren om tegenstanders af te schrikken, en je grenzen uitbreiden om grotere soorten en hoeveelheden middelen te oogsten. Deze engine-building aspecten creëren een gevoel van momentum en vooruitgang gedurende het spel.
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Card Play Conflict Resolution, Contracts, End Game Bonuses, Force Commitment, Grid Movement, Hexagon Grid, King of the Hill, Movement Points, Narrative Choice / Paragraph, Solo / Solitaire Game, Take That, Tech Trees / Tech Tracks, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource, Zone of Control
- Designer
- Jamey Stegmaier