Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
The Defence of Procyon III
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Grid Movement, Hand Management, Point to Point Movement, Simulation, Team-Based Game, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 98,88
Momenteel niet verkrijgbaar
Procyon, een ster op 11 lichtjaar van de Aarde en het lichtpunt in de Canis Minor-constellatie, vormt het decor voor het fascinerende spel The Defence of Procyon III. Deze sterrenstelsel, rijk aan zware elementen dankzij de resten van een ingestorte ster, werd in 2104 gekoloniseerd. De echte verrassing kwam drie jaar later toen een artefact van een buitenaardse beschaving werd ontdekt. De dreiging van een buitenaardse invasie, bekend als de Aethyn, leidde tot het inzetten van de volledige armada van de VN in dit unieke strategiespel.
The Defence of Procyon III is een asynchroon spel voor vier spelers, verdeeld in twee teams. Eén speler leidt de buitenaardse ruimtemacht, de andere de grondtroepen, terwijl het menselijke team hun pad kruist. Het ruimtebord gebruikt een hex-netwerk, terwijl het grondbord een point-to-point netwerk van locaties is. Gespeeld over 12 beurten, biedt dit kaartgestuurde, lage geluksmechanisme een snel spel van gevechtsstrategie.
Het spel bevat ook een geautomatiseerde tegenstander, die het tegen een of twee spelers opneemt in een coöperatief spel. Met talloze hoogwaardige miniaturen en een rijk thematisch universum, nodigt The Defence of Procyon III spelers uit tot een intense, strategische ervaring.
The Defence of Procyon III is een asynchroon spel voor vier spelers, verdeeld in twee teams. Eén speler leidt de buitenaardse ruimtemacht, de andere de grondtroepen, terwijl het menselijke team hun pad kruist. Het ruimtebord gebruikt een hex-netwerk, terwijl het grondbord een point-to-point netwerk van locaties is. Gespeeld over 12 beurten, biedt dit kaartgestuurde, lage geluksmechanisme een snel spel van gevechtsstrategie.
Het spel bevat ook een geautomatiseerde tegenstander, die het tegen een of twee spelers opneemt in een coöperatief spel. Met talloze hoogwaardige miniaturen en een rijk thematisch universum, nodigt The Defence of Procyon III spelers uit tot een intense, strategische ervaring.
- Spelmechanismen
- Grid Movement, Hand Management, Point to Point Movement, Simulation, Team-Based Game, Variable Player Powers
- Designer
- Dávid Turczi