Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
The Manhattan Project Energy Empire
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Die Icon Resolution, End Game Bonuses, Events, Variable Player Powers, Worker Placement, Worker Placement, Different Worker Types
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 61,75
Momenteel niet verkrijgbaar
Stel je voor, je bevindt je in het midden van de 20e eeuw, waar landen uit de as van de oorlog oprijzen om hun macht te bevestigen in het atoomtijdperk. Dit is het boeiende decor van The Manhattan Project Energy Empire, een spel dat je uitnodigt om de leiding te nemen over een opkomende natie in de strijd om macht.
In dit meeslepende spel draait alles om het opbouwen van je industrie, handel en overheid. Dit bereik je door middel van het verzamelen van bronnen, het bouwen van structuren en het benutten van energiebronnen. Maar let op, de olieprijs stijgt en nucleaire energie wordt de toekomst.
Maar The Manhattan Project Energy Empire is niet alleen een spel over industrie en energie. Het is ook een spel over de delicate balans tussen vooruitgang en behoud. De grootste bedreiging is niet oorlog, maar de onzekere wereldwijde impact van industrialisatie en vervuiling. Elke actie heeft een prijs. Naarmate naties industrieuzer worden, vergroten ze ook de hoeveelheid vervuiling in het milieu. Echter, met een zorgvuldige toepassing van wetenschap kun je de schadelijke effecten van de industrie beperken en wereldwijde crises helpen voorkomen.
The Manhattan Project Energy Empire maakt gebruik van 'worker placement', 'tableau-building' en 'resource management' mechanieken. Elke beurt kan een speler ervoor kiezen om te werken of energie te genereren. In een werkbeurt plaatst een speler een enkele werker op het hoofdbord, waarna hij werkers en energie gebruikt om kaarten in zijn tableau te activeren. In een energie-beurt krijgen spelers de kans om hun energievoorraad te vernieuwen door 'energie dobbelstenen' te rollen die verschillende vormen van energie vertegenwoordigen, zoals nucleair, kolen, olie, zonne-energie en meer.
In dit meeslepende spel draait alles om het opbouwen van je industrie, handel en overheid. Dit bereik je door middel van het verzamelen van bronnen, het bouwen van structuren en het benutten van energiebronnen. Maar let op, de olieprijs stijgt en nucleaire energie wordt de toekomst.
Maar The Manhattan Project Energy Empire is niet alleen een spel over industrie en energie. Het is ook een spel over de delicate balans tussen vooruitgang en behoud. De grootste bedreiging is niet oorlog, maar de onzekere wereldwijde impact van industrialisatie en vervuiling. Elke actie heeft een prijs. Naarmate naties industrieuzer worden, vergroten ze ook de hoeveelheid vervuiling in het milieu. Echter, met een zorgvuldige toepassing van wetenschap kun je de schadelijke effecten van de industrie beperken en wereldwijde crises helpen voorkomen.
The Manhattan Project Energy Empire maakt gebruik van 'worker placement', 'tableau-building' en 'resource management' mechanieken. Elke beurt kan een speler ervoor kiezen om te werken of energie te genereren. In een werkbeurt plaatst een speler een enkele werker op het hoofdbord, waarna hij werkers en energie gebruikt om kaarten in zijn tableau te activeren. In een energie-beurt krijgen spelers de kans om hun energievoorraad te vernieuwen door 'energie dobbelstenen' te rollen die verschillende vormen van energie vertegenwoordigen, zoals nucleair, kolen, olie, zonne-energie en meer.
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Die Icon Resolution, End Game Bonuses, Events, Variable Player Powers, Worker Placement, Worker Placement, Different Worker Types
- Designer
- Tom Jolly