Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Thorgal: The Board Game
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Cooperative Game, Deck Construction, Dice Rolling, Hand Management, Multiple Maps, Pattern Building, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Trading, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 78,88
Besteld! Blijf op de hoogte via de Alert
Welkom in de fascinerende wereld van Thorgal: Het Bordspel, een coöperatieve verhalende avonturengame ontworpen door Joanna Kijanka, Jan Maurycy en Rafał Szyma. Dit spel, geschikt voor 1 tot 4 spelers vanaf 14 jaar, neemt je mee op een reeks avonturen waarbij je in de huid kruipt van de hoofdpersonen Thorgal, zijn vrouw Aaricia, hun zoon Jolan en de dodelijke vrouwelijke krijger, Kriss.
Thorgal: Het Bordspel bestaat uit 7 op zichzelf staande scenario's, waarbij elk scenario ongeveer 90-120 minuten speeltijd biedt. De scenario's vormen geen campagne en hebben geen legacy-kenmerken, waardoor ze op verschillende momenten en door verschillende speelgroepen gespeeld kunnen worden.
Bij Thorgal: Het Bordspel hoort ook een boek met kaarten. Elk scenario wordt gespeeld op een andere kaart die spelers verkennen terwijl ze aan de doelen van het scenario werken. Elke kaart biedt een compleet ander avontuur met verborgen kansen en levendige personages. Spelers zijn vrij om te kiezen of ze in één groep reizen of zich opsplitsen om meer gebieden tegelijk te bestrijken.
Een ander belangrijk kenmerk van het spel is het verhaalboek met verhalende beschrijvingen van de ontmoetingen die de personages in elk scenario hebben. De avonturen in het boek zijn specifiek voor elk scenario en personage, maar veel van deze avonturen zijn binnen een scenario willekeurig, wat zorgt voor een hoge herspeelbaarheid.
Terwijl Thorgal: Het Bordspel een sterk verhalend element heeft, biedt het ook een gloednieuw, uniek actieselectiemechanisme. In dit nieuwe mechanisme hebben acties een wisselende kracht afhankelijk van welke andere acties al zijn genomen. Dit creëert een interessante besluitvormingsruimte en maakt elke beurt belangrijk voor iedereen aan tafel.
Een ander belangrijk mechanisme betreft de ontwikkeling van de personages. Elk personage doet tijdens het spel ervaring op en verbetert hun vaardigheden. Deze dynamische vooruitgang stelt spelers in staat om zinvolle beslissingen te nemen over hoe ze hun held in het spel willen ontwikkelen.
Thorgal: Het Bordspel bestaat uit 7 op zichzelf staande scenario's, waarbij elk scenario ongeveer 90-120 minuten speeltijd biedt. De scenario's vormen geen campagne en hebben geen legacy-kenmerken, waardoor ze op verschillende momenten en door verschillende speelgroepen gespeeld kunnen worden.
Bij Thorgal: Het Bordspel hoort ook een boek met kaarten. Elk scenario wordt gespeeld op een andere kaart die spelers verkennen terwijl ze aan de doelen van het scenario werken. Elke kaart biedt een compleet ander avontuur met verborgen kansen en levendige personages. Spelers zijn vrij om te kiezen of ze in één groep reizen of zich opsplitsen om meer gebieden tegelijk te bestrijken.
Een ander belangrijk kenmerk van het spel is het verhaalboek met verhalende beschrijvingen van de ontmoetingen die de personages in elk scenario hebben. De avonturen in het boek zijn specifiek voor elk scenario en personage, maar veel van deze avonturen zijn binnen een scenario willekeurig, wat zorgt voor een hoge herspeelbaarheid.
Terwijl Thorgal: Het Bordspel een sterk verhalend element heeft, biedt het ook een gloednieuw, uniek actieselectiemechanisme. In dit nieuwe mechanisme hebben acties een wisselende kracht afhankelijk van welke andere acties al zijn genomen. Dit creëert een interessante besluitvormingsruimte en maakt elke beurt belangrijk voor iedereen aan tafel.
Een ander belangrijk mechanisme betreft de ontwikkeling van de personages. Elk personage doet tijdens het spel ervaring op en verbetert hun vaardigheden. Deze dynamische vooruitgang stelt spelers in staat om zinvolle beslissingen te nemen over hoe ze hun held in het spel willen ontwikkelen.