Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 3 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Majority / Influence, Dice Rolling, Events, Modular Board, Trading, Variable Player Powers, Variable Set-up, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 3 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Wise Guys is een snel te leren, moordend, area-control bordspel waarin je speelt als een van de vier rivaliserende bendes die rijk proberen te worden als "Rum Runners" in de ruige straten van Chicago op het hoogtepunt van de roaring 20s.
Elke beurt, de vechten spelers om locaties te controleren waar ze alcohol kopen en verkopen, politici helpen verkozen te worden, en in ruil daarvoor hulp krijgen of rivaliserende bendes bedriegen. Onderhandel, bedreig en sluit bondgenootschappen met rivaliserende bendes als dat in jouw voordeel is, maar pas op voor het onvermijdelijke mes in de rug...
In zes ronden rijden de spelers om beurten naar locaties in de stad die worden weergegeven door het raster van kaarten in het midden van het bord. De verschillende locaties bieden toegang tot materialen, geld, of invloed die de bendeleden van de speler kunnen "verwerven" door handel te drijven, winst te maken met eigendommen binnen hun territorium of door delen van de stad te exploiteren die onder controle staan van een rivaliserende bende. Alle spelers moeten een zekere discretie in acht nemen, want te veel verkopen in één ronde zal ongewenste aandacht trekken of anders de stad verzadigen met drank - en je collega-maffioso zal niet al te blij zijn met gederfde winst.
De bende met het meeste geld aan het eind van het spel wint.
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Majority / Influence, Dice Rolling, Events, Modular Board, Trading, Variable Player Powers, Variable Set-up, Worker Placement
- Designer
- Phil Yates