Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Campaign / Battle Card Driven, Dice Rolling, Hand Management, Hexagon Grid, Modular Board
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
In Commands & Colors Tricorne: Jacobite Rising krijgen spelers de kans om historische veldslagen uit de tijd van de Jacobitische opstanden na te spelen. Zonder al te complex te zijn, biedt dit spel de mogelijkheid om ofwel de Jacobitische troepen of de regeringseenheden te commanderen. De strijd ontvouwt zich op een speelveld met een raster van 13 bij 11 zeshoeken, verdeeld in drie secties: een linkerflank, een middensectie en een rechterflank.
De nadruk in dit spel ligt op het realistisch nabootsen van het slagveld en de militaire eenheden. Spelers moeten zich manoeuvreren over een landschap dat gevormd is door diverse terreintegels, die een breed scala aan terreinsoorten representeren. De eenheden die onder hun commando vallen variëren van reguliere infanterie en lichte cavalerie tot getraind artillerie en leiders, elk vertegenwoordigd door een aantal blokken in een zeshoek.
Elke beurt speelt de actieve speler een Commandokaart om zijn troepen te bevelen te bewegen, te vechten of een speciale actie uit te voeren. De dobbelstenen voor gevechten lossen de strijd snel en efficiënt op, en wanneer het laatste blok van een vijandelijke eenheid of leider wordt geëlimineerd, verdient een speler een Overwinningsbanner. De eerste speler die het in de scenario's aangegeven aantal Overwinningsbanners bereikt, wint de veldslag.
In Commands & Colors Tricorne: Jacobite Rising speelt het moreel van de eenheden een cruciale rol, zoals dat historisch ook het geval was. Het is zelfs mogelijk dat eenheden die weinig of geen verliezen hebben geleden, van het slagveld vluchten na de eerste strijd. Dit element zorgt voor constante spanning en strategische diepte in elke veldslag.
Elk leger beschikt over zijn eigen unieke set gevechtskaarten, die de verschillen in slagveldstrategie tussen de Highland Clans en de regeringstroepen benadrukken. Deze kaarten weerspiegelen een mix van eenheidstraining, vaardigheden en verrassende acties die zich tijdens de strijd voordoen.
Met 13 veldslagen en kleinere schermutselingen, zoals Killicrankie, Dunkeld, Cromdale, Alness, Sheriffmuir, Glen Shiel, Prestonpans, Clifton, Inverurie, Falkirk, en Culloden, nodigt Commands & Colors Tricorne: Jacobite Rising spelers uit om in de voetsporen van de historische strijdkrachten te treden en hun tactieken opnieuw toe te passen.
- Spelmechanismen
- Campaign / Battle Card Driven, Dice Rolling, Hand Management, Hexagon Grid, Modular Board
- Designer
- Richard Borg