Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
France '40: 2nd Edition
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 240 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Movement Points, Ratio / Combat Results Table, Simulation, Zone of Control
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 240 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 61,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Beleef de strategische complexiteit en historische context van de Tweede Wereldoorlog met France '40: 2nd Edition. Dit bordspel bestaat uit twee afzonderlijke spellen, Sickle Cut en Dynamo, die elk een ander cruciaal moment uit de geschiedenis van de oorlog belichten. Beide spellen delen dezelfde spelregels en veel spelonderdelen, maar hebben elk hun eigen, volledig uitgeruste speelkaart.
Sickle Cut neemt je mee naar de cruciale week in mei 1940, toen het Duitse leger de Franse lijn op de Maas doorbrak en naar de zee bij Abbeville raceten. Het spel begint op 13 mei, de derde dag van Case Yellow. Zes pantserdivisies zijn door de Ardennen getrokken en staan nu aan de Maas. Kunnen de Duitsers de Maas oversteken tegen sterke oppositie? En als ze dat kunnen, kunnen ze dan uitbreken van de bruggenhoofden en de kaart oversteken, terwijl ze bedreigd worden door geallieerde versterkingen die uit het noorden en zuiden komen?
Dynamo, aan de andere kant, behandelt de Britse terugtrekking naar Duinkerken en de evacuatie. Het spel begint op 24 mei, de dag dat de Britten besluiten dat het B.E.F. in groot gevaar is om afgesneden te worden van hun bevoorradingsbasis en de beste optie is om naar de kust bij Duinkerken te gaan. Maar veel van de Duitse pantserdivisies zijn dichter bij Duinkerken dan de Britten. Kunnen de Britten de kust bereiken voordat de Duitsers dat doen? Kunnen ze de perimeter van Duinkerken acht dagen vasthouden terwijl ze evacueren?
De 2nd Edition van France '40 is een grote upgrade van het originele spel. Het bevat bijgewerkte regels en een nieuw scenario ontworpen door Mark Merritt dat beide kaarten combineert. Daarnaast zijn er veel nieuwe eenheden toegevoegd en zijn sommige oude eenheden aangepast om een nauwkeurigere volgorde van de strijd te bieden voor zowel Sickle Cut als Dynamo. Dit spel heeft altijd al tot mijn favorieten behoord vanwege de spannende situatie en de korte speeltijd en ik ben echt blij met deze 2nd Edition en enthousiast over de nieuwe functies die het heeft.
Sickle Cut neemt je mee naar de cruciale week in mei 1940, toen het Duitse leger de Franse lijn op de Maas doorbrak en naar de zee bij Abbeville raceten. Het spel begint op 13 mei, de derde dag van Case Yellow. Zes pantserdivisies zijn door de Ardennen getrokken en staan nu aan de Maas. Kunnen de Duitsers de Maas oversteken tegen sterke oppositie? En als ze dat kunnen, kunnen ze dan uitbreken van de bruggenhoofden en de kaart oversteken, terwijl ze bedreigd worden door geallieerde versterkingen die uit het noorden en zuiden komen?
Dynamo, aan de andere kant, behandelt de Britse terugtrekking naar Duinkerken en de evacuatie. Het spel begint op 24 mei, de dag dat de Britten besluiten dat het B.E.F. in groot gevaar is om afgesneden te worden van hun bevoorradingsbasis en de beste optie is om naar de kust bij Duinkerken te gaan. Maar veel van de Duitse pantserdivisies zijn dichter bij Duinkerken dan de Britten. Kunnen de Britten de kust bereiken voordat de Duitsers dat doen? Kunnen ze de perimeter van Duinkerken acht dagen vasthouden terwijl ze evacueren?
De 2nd Edition van France '40 is een grote upgrade van het originele spel. Het bevat bijgewerkte regels en een nieuw scenario ontworpen door Mark Merritt dat beide kaarten combineert. Daarnaast zijn er veel nieuwe eenheden toegevoegd en zijn sommige oude eenheden aangepast om een nauwkeurigere volgorde van de strijd te bieden voor zowel Sickle Cut als Dynamo. Dit spel heeft altijd al tot mijn favorieten behoord vanwege de spannende situatie en de korte speeltijd en ik ben echt blij met deze 2nd Edition en enthousiast over de nieuwe functies die het heeft.
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Movement Points, Ratio / Combat Results Table, Simulation, Zone of Control
- Designer
- Mark Simonitch