Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Ghost Stories - White Moon
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Movement, Cooperative Game, Dice Rolling, Modular Board, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 31,99
Momenteel niet verkrijgbaar
In de boeiende uitbreiding van Ghost Stories, getiteld White Moon, krijgen de monniken er een extra taak bij: het redden van de dorpelingen zelf uit de klauwen van de geesten. Een extra dimensie die het spel nog spannender en meeslepender maakt.
Bij de opzet van het spel worden er op alle dorpstegels, behalve één, drie dorpelingfiches geplaatst. Het Maanportaal, een cruciaal element in deze uitbreiding, wordt op de overgebleven tegel geplaatst. Dit kan de middelste tegel zijn voor een normale moeilijkheidsgraad, aan de zijkant voor een hogere moeilijkheidsgraad of in een hoek voor de echt masochistische spelers onder ons.
Dorpelingen kunnen de monniken volgen wanneer ze zich verplaatsen. Om een dorpeling te redden, moet je hem naar het Maanportaal brengen en daar een speciale reddingsactie ondernemen. De dorpelingen vormen families die bestaan uit 1, 2 of 3 leden. Wanneer je erin slaagt een hele familie te redden, krijg je een beloning die afhangt van de grootte van de familie. Kleine beloningen kunnen bijvoorbeeld een extra Qi zijn, of een artefact dat de andere monniken naar jouw tegel kan verplaatsen. Voor het redden van grotere families zijn er grotere beloningen, zoals een zwaard waarmee je één dobbelsteen naar wit kunt draaien tijdens elk exorcisme, of een harnas dat de effecten van binnenkomende geesten annuleert.
Helaas hebben sommige geesten de kracht om dorpelingen te doden. Elke keer dat een dorpeling wordt gedood, krijgen de spelers te maken met de vloek van de familie. Deze vloeken variëren van vervelend (zoals het verwijderen van een tao-fiche uit het spel) tot ronduit meedogenloos (zoals het laten verschijnen van een extra Wu-Feng incarnatie). Dorpelingen sterven ook als hun tegel wordt achtervolgd. Achtervolgers dwingen dorpelingen ook om te vluchten (dorpelingen die niet kunnen vluchten, worden gedood).
Bij de opzet van het spel worden er op alle dorpstegels, behalve één, drie dorpelingfiches geplaatst. Het Maanportaal, een cruciaal element in deze uitbreiding, wordt op de overgebleven tegel geplaatst. Dit kan de middelste tegel zijn voor een normale moeilijkheidsgraad, aan de zijkant voor een hogere moeilijkheidsgraad of in een hoek voor de echt masochistische spelers onder ons.
Dorpelingen kunnen de monniken volgen wanneer ze zich verplaatsen. Om een dorpeling te redden, moet je hem naar het Maanportaal brengen en daar een speciale reddingsactie ondernemen. De dorpelingen vormen families die bestaan uit 1, 2 of 3 leden. Wanneer je erin slaagt een hele familie te redden, krijg je een beloning die afhangt van de grootte van de familie. Kleine beloningen kunnen bijvoorbeeld een extra Qi zijn, of een artefact dat de andere monniken naar jouw tegel kan verplaatsen. Voor het redden van grotere families zijn er grotere beloningen, zoals een zwaard waarmee je één dobbelsteen naar wit kunt draaien tijdens elk exorcisme, of een harnas dat de effecten van binnenkomende geesten annuleert.
Helaas hebben sommige geesten de kracht om dorpelingen te doden. Elke keer dat een dorpeling wordt gedood, krijgen de spelers te maken met de vloek van de familie. Deze vloeken variëren van vervelend (zoals het verwijderen van een tao-fiche uit het spel) tot ronduit meedogenloos (zoals het laten verschijnen van een extra Wu-Feng incarnatie). Dorpelingen sterven ook als hun tegel wordt achtervolgd. Achtervolgers dwingen dorpelingen ook om te vluchten (dorpelingen die niet kunnen vluchten, worden gedood).
- Spelmechanismen
- Area Movement, Cooperative Game, Dice Rolling, Modular Board, Variable Player Powers
- Designer
- Antoine Bauza