Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Next War Taiwan
- Taal
- Engels
- Speelduur
- 120 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Hexagon Grid
- Taal
- Engels
- Speelduur
- 120 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 87,50
Momenteel niet verkrijgbaar
Stel je voor, de straten van Taiwan zijn het strijdveld. Met het spel Next War Taiwan, de nieuwste toevoeging aan de Next War-serie van GMT, krijg je de kans om een bijna-toekomstige oorlog te ervaren in en rondom het eiland Taiwan. Deze geavanceerde wargame is geen introductiespel, maar een diepgaande studie van moderne oorlogsvoering, waarbij elke speler de leiding neemt over legers, luchteenheden en marines van de Volksrepubliek China (PRC), de Republiek China (ROC) en de Verenigde Staten.
Next War Taiwan speelt tegen de achtergrond van een verdeeld China, waarbij de PRC besloten heeft om de democratisch bestuurde ROC eiland onder haar Socialistische Harmonieuze Maatschappij te brengen. Deze hypothetische oorlogsvoering speelt zich af op een kaart die het eiland Taiwan op een schaal van ongeveer 12 kilometer per hexagon weergeeft, en bevat een uitgebreid, maar nog steeds abstract en speelbaar, maritiem systeem.
Een spelronde bestaat uit meerdere fasen, zoals het bepalen van het weer, het vaststellen van lucht- en zeemacht, speciale operaties en aanvalsfasen. De complexiteit van het spel wordt verhoogd door de mogelijkheid om speciale operaties uit te voeren, luchtaanvallen te lanceren en strategische beslissingen te nemen over beweging en gevechten.
De grondeenheden in Next War Taiwan vertegenwoordigen voornamelijk brigades, regimenten en bataljons van de legers van de PRC en ROC en de Verenigde Staten. Luchteenheden vertegenwoordigen gevechts-, bommenwerper- en aanvalssquadrons van de belangrijkste strijdkrachten, terwijl de zeemacht en mogelijkheden enigszins geabstraheerd zijn in de Next War-serie.
Next War Taiwan biedt zowel standaardspelscenario's als uitgebreide spelvarianten, zodat spelers zelf de mate van complexiteit en diepgang kunnen bepalen. Voor spelers die op zoek zijn naar een "mini-monster game"-ervaring, zorgt het spelen van de geavanceerde spelcampagnescenario's met enkele of alle optionele regels zeker voor een bevredigende uitdaging.
Next War Taiwan speelt tegen de achtergrond van een verdeeld China, waarbij de PRC besloten heeft om de democratisch bestuurde ROC eiland onder haar Socialistische Harmonieuze Maatschappij te brengen. Deze hypothetische oorlogsvoering speelt zich af op een kaart die het eiland Taiwan op een schaal van ongeveer 12 kilometer per hexagon weergeeft, en bevat een uitgebreid, maar nog steeds abstract en speelbaar, maritiem systeem.
Een spelronde bestaat uit meerdere fasen, zoals het bepalen van het weer, het vaststellen van lucht- en zeemacht, speciale operaties en aanvalsfasen. De complexiteit van het spel wordt verhoogd door de mogelijkheid om speciale operaties uit te voeren, luchtaanvallen te lanceren en strategische beslissingen te nemen over beweging en gevechten.
De grondeenheden in Next War Taiwan vertegenwoordigen voornamelijk brigades, regimenten en bataljons van de legers van de PRC en ROC en de Verenigde Staten. Luchteenheden vertegenwoordigen gevechts-, bommenwerper- en aanvalssquadrons van de belangrijkste strijdkrachten, terwijl de zeemacht en mogelijkheden enigszins geabstraheerd zijn in de Next War-serie.
Next War Taiwan biedt zowel standaardspelscenario's als uitgebreide spelvarianten, zodat spelers zelf de mate van complexiteit en diepgang kunnen bepalen. Voor spelers die op zoek zijn naar een "mini-monster game"-ervaring, zorgt het spelen van de geavanceerde spelcampagnescenario's met enkele of alle optionele regels zeker voor een bevredigende uitdaging.
- Spelmechanismen
- Hexagon Grid
- Designer
- Gene Billingsley