Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Red Storm: The Air War Over Central Germany, 1987
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 2 spelers
- Speelduur
- 120 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Breinbrekers
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Simulation
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 2 spelers
- Speelduur
- 120 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Breinbrekers
- BGGID
€ 74,25
Momenteel niet verkrijgbaar
Met een uniek verhaal en spannende gameplay, neemt Red Storm: De Luchtstrijd boven Centraal-Duitsland, 1987 je mee naar de intensiteit van een hypothetische luchtstrijd. Dit standalone spel, dat voortbouwt op het bekroonde Downtown-spelsysteem, dompelt de spelers onder in de cruciale momenten van een luchtoorlog boven het NAVO/Warschaupact-front in Centraal-Duitsland, tijdens de turbulente maanden mei/juni 1987.
Bij Red Storm krijg je de controle over geavanceerde gevechtsvliegtuigen, langeafstandsraketten, precisiebommen en gesofisticeerde elektronische oorlogsvoering, terwijl je je doelstellingen tracht te bereiken. Of je nu de rol van de NAVO of het Warschaupact opneemt, de uitdagingen en strategieën verschillen sterk.
Als NAVO-speler strijd je met minder, maar technologisch geavanceerdere vliegtuigen en beter opgeleide piloten. Je taak? De luchtverdediging in stand houden tegen de initiële aanval van de Warschaupact-luchtmacht en tegelijkertijd bommen droppen op gronddoelen. Als Warschaupact-speler moet je je talrijke maar minder flexibele troepen tot het uiterste drijven om de NAVO-troepen in de lucht en op de grond te overweldigen, terwijl je de oprukkende grondtroepen ondersteunt.
Red Storm bevat meer dan 50 soorten vliegtuigen, van oudere "3e generatie" werkpaarden zoals de F-4E Phantom II en MiG-23 Flogger tot geavanceerde "4e generatie" straaljagers zoals de Amerikaanse F-15 Eagle en de Sovjet MiG-29 Fulcrum. Luchtstrijdkrachten uit onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, West-Duitsland, Canada, België, Nederland, de Sovjet-Unie en Oost-Duitsland worden vertegenwoordigd.
De tweedelige kaart toont het ruige terrein van de centrale NAVO-frontlinie en de gestage westwaartse beweging van het Warschaupact. Het spel vereist zorgvuldige planning voor lucht- en grondstrijdkrachten, met een focus op elektronische oorlogsvoering, detectie en tracking van vijandelijke vluchten, en het beheer van je luchtverdedigingsnetwerken.
Bij Red Storm krijg je de controle over geavanceerde gevechtsvliegtuigen, langeafstandsraketten, precisiebommen en gesofisticeerde elektronische oorlogsvoering, terwijl je je doelstellingen tracht te bereiken. Of je nu de rol van de NAVO of het Warschaupact opneemt, de uitdagingen en strategieën verschillen sterk.
Als NAVO-speler strijd je met minder, maar technologisch geavanceerdere vliegtuigen en beter opgeleide piloten. Je taak? De luchtverdediging in stand houden tegen de initiële aanval van de Warschaupact-luchtmacht en tegelijkertijd bommen droppen op gronddoelen. Als Warschaupact-speler moet je je talrijke maar minder flexibele troepen tot het uiterste drijven om de NAVO-troepen in de lucht en op de grond te overweldigen, terwijl je de oprukkende grondtroepen ondersteunt.
Red Storm bevat meer dan 50 soorten vliegtuigen, van oudere "3e generatie" werkpaarden zoals de F-4E Phantom II en MiG-23 Flogger tot geavanceerde "4e generatie" straaljagers zoals de Amerikaanse F-15 Eagle en de Sovjet MiG-29 Fulcrum. Luchtstrijdkrachten uit onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, West-Duitsland, Canada, België, Nederland, de Sovjet-Unie en Oost-Duitsland worden vertegenwoordigd.
De tweedelige kaart toont het ruige terrein van de centrale NAVO-frontlinie en de gestage westwaartse beweging van het Warschaupact. Het spel vereist zorgvuldige planning voor lucht- en grondstrijdkrachten, met een focus op elektronische oorlogsvoering, detectie en tracking van vijandelijke vluchten, en het beheer van je luchtverdedigingsnetwerken.
- Spelmechanismen
- Dice Rolling, Grid Movement, Hexagon Grid, Simulation
- Designer
- Lee Brimmicombe-Wood