Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Sid Meier's Civilization: A New Dawn
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Hexagon Grid, Increase Value of Unchosen Resources, Modular Board, Race, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 54,88
Momenteel niet verkrijgbaar
Sid Meier's Civilization: A New Dawn is niet zomaar een strategie bordspel. Als speler word je de leider van een van de meest gedenkwaardige rijken uit de geschiedenis. Het is aan jou om je domein uit te breiden, nieuwe technologieën te verwerven en enkele van de grootste wonderen van de mensheid te bouwen. Jouw natie kan boven alle anderen uitstijgen om een onuitwisbare stempel op de geschiedenis te drukken.
Dit nieuwe spel biedt spelers een onontdekt land om te veroveren. Het bord is opgebouwd uit prachtig geïllustreerde tegels. Als potentiële veroveraars bouwen en vullen de spelers de kaart met barbaren, natuurlijke hulpbronnen en stadstaten. Vervolgens maken ze hun plannen om deze wereld naar hun visie te vormen. De specifieke doelen kunnen echter per spel variëren. Deze doelen worden gedetailleerd op overwinningskaarten, waarvan er drie worden getrokken tijdens de opzet van het spel. Spelers strijden om de eerste te zijn die een agenda op elk van deze overwinningskaarten vervult. Hierdoor verspreiden ze zich over de hele wereld en verzekeren ze de plek van hun beschaving als de grootste wereldmacht.
Dit nieuwe spel biedt spelers een onontdekt land om te veroveren. Het bord is opgebouwd uit prachtig geïllustreerde tegels. Als potentiële veroveraars bouwen en vullen de spelers de kaart met barbaren, natuurlijke hulpbronnen en stadstaten. Vervolgens maken ze hun plannen om deze wereld naar hun visie te vormen. De specifieke doelen kunnen echter per spel variëren. Deze doelen worden gedetailleerd op overwinningskaarten, waarvan er drie worden getrokken tijdens de opzet van het spel. Spelers strijden om de eerste te zijn die een agenda op elk van deze overwinningskaarten vervult. Hierdoor verspreiden ze zich over de hele wereld en verzekeren ze de plek van hun beschaving als de grootste wereldmacht.
- Spelmechanismen
- Area Majority / Influence, Hexagon Grid, Increase Value of Unchosen Resources, Modular Board, Race, Variable Player Powers
- Designer
- James Kniffen