Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Spirit Island (Core Game)
BGG Rating
8.4
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
90 tot 120 minuten
Leeftijd
13+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
Spelmechanismen
Action Retrieval, Area Majority / Influence, Automatic Resource Growth, Campaign / Battle Card Driven, Cooperative Game, Hand Management, Modular Board, Set Collection, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers, Variable Set-up

Spirit Island (Core Game)

BGG Rating
8.4
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 4 spelers
Speelduur
90 tot 120 minuten
Leeftijd
13+
Moeilijkheidsgraad
Pittig
BGGID
€ 83,50
Vandaag Verzonden

Spirit Island is een complex en thematisch coöperatief spel over het verdedigen van je eiland jou thuis, tegen de koloniseren van Invaders. Spelers zijn verschillende Spirits van het land, elk met zijn eigen unieke elementaire krachten. Elke beurt kiezen spelers tegelijkertijd welke van hun krachtkaarten ze spelen, en betalen daarvoor energie.

Het gebruik van combinaties van machtskaarten die overeenkomen met de elementaire verwantschap van een geest kan extra bonuseffecten opleveren. Snellere krachten treden onmiddellijk in werking, voordat de indringers zich verspreiden en verwoesting aan richten, maar andere magie is langzamer, en vereist voorzichtigheid en planning om effectief te gebruiken. In de Spirit fase winnen geesten energie en kiezen ze hoe en of ze willen groeien om: gebruikte krachtkaarten terug te winnen, en om nieuwe kracht zoeken of hun aanwezigheid naar nieuwe delen van het eiland te verspreiden.

Spirit Island escaleert terwijl het vordert: geesten verspreiden hun aanwezigheid naar nieuwe delen van het eiland en zoeken nieuwe en sterkere krachten, terwijl de Invaders hun kolonisatie-inspanningen opvoeren. Elke beurt vertegenwoordigt 1-3 jaar alternatieve geschiedenis.

Bij het begin van Spirit Island, vereist het winnen dat elke laatste nederzetting en stad van het bord wordt gespeeld maar, naarmate je de Invaders meer en meer angst inboezemt, wordt de overwinning eenvoudiger en: ze zullen ze wegrennen, zelfs als er een aantal nederzettingen of steden overblijven. Nederlagen komen als één Spirit wordt vernietigd, of als het eiland wordt overspoeld door de verdorring, of als de Invader-kaarten op zijn voordat je de overwinning behaald.

Spelmechanismen
Action Retrieval, Area Majority / Influence, Automatic Resource Growth, Campaign / Battle Card Driven, Cooperative Game, Hand Management, Modular Board, Set Collection, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers, Variable Set-up
Designer
R. Eric Reuss
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!