Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Queue, Area Majority / Influence, Layering, Network and Route Building, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 60 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
In de planningsfase van Smartphone Inc nemen alle spelers tegelijkertijd een beslissing voor het komende jaar door hun twee plankaarten en al hun ontwikkelingstegels te patchen. Dit plan bepaalt alle andere fasen, omdat de spelers daarin geplande acties zullen gebruiken.
Tijdens de prijsfase veranderen de spelers hun prijs, overeenkomstig hun beslissing. Een lagere prijs helpt om eerder te gaan en meer smartphones op de markt te verkopen, maar een hogere prijs terwijl deze riskant is, helpt de speler om meer geld te verdienen.
In de productiefase produceren alle spelers tegelijkertijd smartphones, op basis van hun plan.
In ontwikkeling nemen de spelers om beurten de ontwikkelingstegels, waardoor hun planmogelijkheden in volgende rondes worden uitgebreid. Alle volgende fasen worden in volgorde van beurt gespeeld.
Bij onderzoek gebruiken de spelers om beurten hun onderzoekspunten op basis van hun beslissing om nieuwe technologieën te ontdekken. Elke technologie vergroot niet alleen de mogelijkheden van de spelers om smartphones aan de klanten te verkopen, maar geeft hen ook speciale kracht. Er zijn 6 verschillende technologieën in het spel, met elk van hen heeft twee verschillende krachten te gebruiken.
In de uitbreidingsfase gebruiken spelers uitbreidingspunten van hun plan om kantoren te openen in naburige regio's, waardoor ze in die regio kunnen verkopen en hun netwerk van kantoren in verdere beurten kunnen uitbreiden naar meer regio's.
In de verkoopfase verkopen de spelers geproduceerde telefoons in regio's waar ze kantoren hebben. Maar er is beperkte ruimte in de regio's - als je prijs te hoog is, kunnen snellere rivalen je verhinderen te verkopen. Aan het eind van de fase worden alle onverkochte smartphones gebruikt.
In de winstfase krijg je inkomsten voor je smartphones. Alle verkochte telefoons leveren je evenveel dollars op als hun prijs. Ook de speler die meer telefoons in de regio heeft verkocht, krijgt winst voor het beheersen van de accessoiremarkt. Aan het einde van deze fase worden alle verkochte smartphones van de kaart verwijderd - en begint een nieuwe ronde.
- Spelmechanismen
- Action Queue, Area Majority / Influence, Layering, Network and Route Building, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up
- Designer
- Ivan Lashin