Gratis verzending voor Nederland én België
GRATIS VERZENDING

voor Nederland én België

Ma - Vr voor 19.00 besteld

dezelfde dag verzonden

Meer dan 1500 titels

uit voorraad leverbaar.

Onze beoordelingen

Smartphone Inc
BGG Rating
7.6
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 5 spelers
Speelduur
60 tot 90 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
In balans
Spelmechanismen
Action Queue, Area Majority / Influence, Layering, Network and Route Building, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up

Smartphone Inc

BGG Rating
7.6
Taal
Engels
Aantal spelers
1 tot 5 spelers
Speelduur
60 tot 90 minuten
Leeftijd
12+
Moeilijkheidsgraad
In balans
BGGID
Normale prijs € 64,50 Speciale prijs € 56,50
Vandaag Verzonden

In de planningsfase van Smartphone Inc nemen alle spelers tegelijkertijd een beslissing voor het komende jaar door hun twee plankaarten en al hun ontwikkelingstegels te patchen. Dit plan bepaalt alle andere fasen, omdat de spelers daarin geplande acties zullen gebruiken.

Tijdens de prijsfase veranderen de spelers hun prijs, overeenkomstig hun beslissing. Een lagere prijs helpt om eerder te gaan en meer smartphones op de markt te verkopen, maar een hogere prijs terwijl deze riskant is, helpt de speler om meer geld te verdienen.

In de productiefase produceren alle spelers tegelijkertijd smartphones, op basis van hun plan.

In ontwikkeling nemen de spelers om beurten de ontwikkelingstegels, waardoor hun planmogelijkheden in volgende rondes worden uitgebreid. Alle volgende fasen worden in volgorde van beurt gespeeld.

Bij onderzoek gebruiken de spelers om beurten hun onderzoekspunten op basis van hun beslissing om nieuwe technologieën te ontdekken. Elke technologie vergroot niet alleen de mogelijkheden van de spelers om smartphones aan de klanten te verkopen, maar geeft hen ook speciale kracht. Er zijn 6 verschillende technologieën in het spel, met elk van hen heeft twee verschillende krachten te gebruiken.

In de uitbreidingsfase gebruiken spelers uitbreidingspunten van hun plan om kantoren te openen in naburige regio's, waardoor ze in die regio kunnen verkopen en hun netwerk van kantoren in verdere beurten kunnen uitbreiden naar meer regio's.

In de verkoopfase verkopen de spelers geproduceerde telefoons in regio's waar ze kantoren hebben. Maar er is beperkte ruimte in de regio's - als je prijs te hoog is, kunnen snellere rivalen je verhinderen te verkopen. Aan het eind van de fase worden alle onverkochte smartphones gebruikt.

In de winstfase krijg je inkomsten voor je smartphones. Alle verkochte telefoons leveren je evenveel dollars op als hun prijs. Ook de speler die meer telefoons in de regio heeft verkocht, krijgt winst voor het beheersen van de accessoiremarkt. Aan het einde van deze fase worden alle verkochte smartphones van de kaart verwijderd - en begint een nieuwe ronde.

Spelmechanismen
Action Queue, Area Majority / Influence, Layering, Network and Route Building, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up
Designer
Ivan Lashin
We vonden ook deze andere titels die wel eens in de smaak kunnen vallen!