Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Income, Ownership, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource, Worker Placement
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 tot 4 spelers
- Speelduur
- 60 tot 120 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
Space Station Phoenix is een worker-placement en resource management spel dat zich afspeelt in een van de mogelijke toekomsten van de Aarde. De spelers zijn vertegenwoordigers van de Galactische Raad, naar de Aarde gestuurd om ruimtestations te bouwen om de mensheid te observeren en misschien met hen te interageren.
De spelers beginnen het spel met negen schepen en een stationshub. Deze schepen fungeren als actievelden die de spelers gebruiken om grondstoffen te verzamelen, de nabijgelegen planeten te verkennen, en hun stations te bouwen. De beurten zijn snel en rechtlijnig; of je neemt een schip of je neemt inkomsten.
In veel spellen beginnen de spelers met een kleine grondstoffenmotor die ze uitbouwen tot een grotere. In Space Station Phoenix beginnen de spelers met de beste productiemachine die ze ooit zullen hebben en breken ze deze deel voor deel af. Naarmate het spel vordert, worden hun acties steeds efficiënter, maar het aantal manieren om die acties uit te voeren begint af te nemen.
Space Station Phoenix heeft ook een grote herspeelbaarheid met miljoenen mogelijke startposities en combinaties van stationonderdelen.
- Spelmechanismen
- End Game Bonuses, Income, Ownership, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource, Worker Placement
- Designer
- Gabriel J. Cohn