Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Star Wars: X-Wing Second Edition – Scum and Villainy Conversion Kit
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Action Queue, Critical Hits and Failures, Dice Rolling, Line of Sight, Movement Template, Player Elimination, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
€ 51,88
Momenteel niet verkrijgbaar
- Koop 2 voor € 48,50 per stuk
Stap in de wereld van tactische sterrenoorlogen met Star Wars: X-Wing Second Edition – Scum and Villainy Conversion Kit. Dit spel biedt je de mogelijkheid om je eigen groep van geavanceerde starfighters te leiden en intense, strategische ruimtegevechten te voeren. Voortbouwend op het succes van de eerste editie, verfijnt de tweede editie de opwindende formule van het manoeuvreren van je schepen naar positie, met een centrale focus op de sensatie van het vliegen van ruimteschepen in het Star Wars universum.
Tijdens een gevecht gebruik je de unieke mogelijkheden van je squadron om een voordeel te behalen in de hitte van de strijd. Elk X-Wing schip vliegt anders, met zijn eigen set aan manoeuvres variërend van zachte bochten tot agressieve Koiogran draaien. Zoals in de eerste editie van het spel, moet je de manoeuvreerbaarheid van elk schip volledig benutten om je schepen strategisch te positioneren.
Een ronde begint met spelers die in het geheim een manoeuvre kiezen op de unieke manoeuvreerschijven van elk van hun schepen. Eenmaal besloten hoe elk van je schepen gaat vliegen, begin je met het onthullen van de schijven en het verplaatsen van je schepen, beginnend met de minst ervaren piloten.
Tijdens je bewegingen ga je een spannend duel aan met je tegenstander terwijl je beiden probeert de perfecte schotlijn op te stellen. Voordat je echter een vijandig schip kunt beschieten, moet deze zich binnen je schietbereik en vuurboog bevinden. Met zorgvuldig gekozen manoeuvres kun je vijandelijke schepen in je vizier krijgen, en zodra je je doelwit hebt vergrendeld, ben je vrij om je aanvalsplan te kiezen.
Nu biedt de tweede editie van het spel meer strategische diepte dan ooit tevoren. Sommige acties zijn rood en veroorzaken stress wanneer ze worden gebruikt. Andere acties kunnen worden gelinkt, waardoor je twee acties aan elkaar kunt koppelen en de grenzen van hoe je schip zich kan gedragen in een hondengevecht kunt verleggen!
Tijdens een gevecht gebruik je de unieke mogelijkheden van je squadron om een voordeel te behalen in de hitte van de strijd. Elk X-Wing schip vliegt anders, met zijn eigen set aan manoeuvres variërend van zachte bochten tot agressieve Koiogran draaien. Zoals in de eerste editie van het spel, moet je de manoeuvreerbaarheid van elk schip volledig benutten om je schepen strategisch te positioneren.
Een ronde begint met spelers die in het geheim een manoeuvre kiezen op de unieke manoeuvreerschijven van elk van hun schepen. Eenmaal besloten hoe elk van je schepen gaat vliegen, begin je met het onthullen van de schijven en het verplaatsen van je schepen, beginnend met de minst ervaren piloten.
Tijdens je bewegingen ga je een spannend duel aan met je tegenstander terwijl je beiden probeert de perfecte schotlijn op te stellen. Voordat je echter een vijandig schip kunt beschieten, moet deze zich binnen je schietbereik en vuurboog bevinden. Met zorgvuldig gekozen manoeuvres kun je vijandelijke schepen in je vizier krijgen, en zodra je je doelwit hebt vergrendeld, ben je vrij om je aanvalsplan te kiezen.
Nu biedt de tweede editie van het spel meer strategische diepte dan ooit tevoren. Sommige acties zijn rood en veroorzaken stress wanneer ze worden gebruikt. Andere acties kunnen worden gelinkt, waardoor je twee acties aan elkaar kunt koppelen en de grenzen van hoe je schip zich kan gedragen in een hondengevecht kunt verleggen!
- Spelmechanismen
- Action Queue, Critical Hits and Failures, Dice Rolling, Line of Sight, Movement Template, Player Elimination, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
- Designer
- Jay Little