Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 3 tot 6 spelers
- Speelduur
- 240 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Area Majority / Influence, Area-Impulse, Dice Rolling, Follow, Grid Movement, Hexagon Grid, Increase Value of Unchosen Resources, King of the Hill, Modular Board, Race, Tech Trees / Tech Tracks, Trading, Variable Phase Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Voting
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 3 tot 6 spelers
- Speelduur
- 240 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
Twilight Imperium 4th is een spel van galactische verovering waarbij drie tot zes spelers de rol aannemen van een van de zeventien facties die strijden om galactische overheersing door militaire macht, politiek manoeuvreren en economische onderhandelingen. Elke fractie biedt een heel andere speelervaring, van de wormhole-hopping Ghosts of Creuss tot de Emiraten van Hacan, meesters in handel en economie. De zeventien beschavingen hebben allemaal vele wegen naar de overwinning, maar slechts één mag op de troon van Mecatol Rex zitten als de nieuwe meester van de melkweg.
Geen twee games van Twilight Imperium Fourth Edition zijn ooit identiek. Aan het begin van elk galactische tijdperk is het spel een uniek en strategisch bord gemaakt met 51 galaxy-tegels die alles bevatten van weelderige nieuwe planeten, supernova's tot asteroïde velden en zwaartekrachtscheuren. Spelers krijgen een hand van deze tegels en maken om beurten het sterrenstelsel rond Mecatol Rex, de hoofdstad die in het midden van het bord bevindt. Een ionenstorm kan ervoor zorgen dat je beschaving zich niet door de Melkweg kan voortbewegen, terwijl een toevallig geplaatste zwaartekrachtscheur je beschermt tegen je naasten. Het is aan jou om het sterrenstelsel te maken en te domineren.
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Area Majority / Influence, Area-Impulse, Dice Rolling, Follow, Grid Movement, Hexagon Grid, Increase Value of Unchosen Resources, King of the Hill, Modular Board, Race, Tech Trees / Tech Tracks, Trading, Variable Phase Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Voting
- Designer
- Dane Beltrami