Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Twilight Imperium (Fourth Edition)
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 3 tot 6 spelers
- Speelduur
- 240 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Area-Impulse, Dice Rolling, Follow, Grid Movement, Hexagon Grid, Increase Value of Unchosen Resources, King of the Hill, Modular Board, Movement Points, Race, Tech Trees / Tech Tracks, Trading, Variable Phase Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Voting
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 3 tot 6 spelers
- Speelduur
- 240 tot 480 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 145,50
Op voorraad - Vandaag Verzonden
Sleevepakket meebestellen?
Stap in de eindeloze sterrenzee met Twilight Imperium (Fourth Edition), een bordspel dat je uitnodigt om het universum te verkennen en te veroveren. Met drie tot zes spelers aan het roer van zeventien unieke facties, zal elke spelbeurt je strategische vaardigheden op de proef stellen.
Twilight Imperium (Fourth Edition) zet je midden in een galactische krachtmeting, waar militaire macht, politieke strategie en economische onderhandelingen centraal staan. Kies uit een variëteit aan facties, van de wormgat-springende Ghosts of Creuss tot de handelsmeesters van de Emirates of Hacan. Elk ras biedt een unieke speelervaring en veel wegen naar de overwinning, maar slechts één kan heersen over de troon van Mecatol Rex.
Elk spel van Twilight Imperium is uniek. De spelers construeren aan het begin van elk galactisch tijdperk een uniek speelveld, met behulp van 51 galactische tegels. Deze tegels tonen alles van nieuwe planeten en supernova's tot asteroïdenvelden en zwaartekrachtvelden. Een ionenstorm kan je ras belemmeren om door de melkweg te reizen, terwijl een strategisch geplaatste zwaartekrachtspleet je kan beschermen tegen je grootste rivalen.
Een ronde in Twilight Imperium start met het selecteren van één van de acht strategiekaarten. Deze bepalen niet alleen de spelersvolgorde, maar geven ook unieke strategische acties. Na het kiezen van de rollen, verplaatsen spelers hun vloten van systeem naar systeem, claimen nieuwe planeten voor hun rijk en voeren oorlog of handel met andere facties.
Het spel gaat door totdat een speler tien overwinningspunten bereikt. Met Twilight Imperium (Fourth Edition) is de melkweg de jouwe om te creëren en te domineren.
Twilight Imperium (Fourth Edition) zet je midden in een galactische krachtmeting, waar militaire macht, politieke strategie en economische onderhandelingen centraal staan. Kies uit een variëteit aan facties, van de wormgat-springende Ghosts of Creuss tot de handelsmeesters van de Emirates of Hacan. Elk ras biedt een unieke speelervaring en veel wegen naar de overwinning, maar slechts één kan heersen over de troon van Mecatol Rex.
Elk spel van Twilight Imperium is uniek. De spelers construeren aan het begin van elk galactisch tijdperk een uniek speelveld, met behulp van 51 galactische tegels. Deze tegels tonen alles van nieuwe planeten en supernova's tot asteroïdenvelden en zwaartekrachtvelden. Een ionenstorm kan je ras belemmeren om door de melkweg te reizen, terwijl een strategisch geplaatste zwaartekrachtspleet je kan beschermen tegen je grootste rivalen.
Een ronde in Twilight Imperium start met het selecteren van één van de acht strategiekaarten. Deze bepalen niet alleen de spelersvolgorde, maar geven ook unieke strategische acties. Na het kiezen van de rollen, verplaatsen spelers hun vloten van systeem naar systeem, claimen nieuwe planeten voor hun rijk en voeren oorlog of handel met andere facties.
Het spel gaat door totdat een speler tien overwinningspunten bereikt. Met Twilight Imperium (Fourth Edition) is de melkweg de jouwe om te creëren en te domineren.
- Spelmechanismen
- Action Drafting, Area-Impulse, Dice Rolling, Follow, Grid Movement, Hexagon Grid, Increase Value of Unchosen Resources, King of the Hill, Modular Board, Movement Points, Race, Tech Trees / Tech Tracks, Trading, Variable Phase Order, Variable Player Powers, Variable Set-up, Voting
- Designer
- Dane Beltrami