Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- BGG Rating
- 8.4
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 120 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Closed Drafting, Contracts, Enclosure, End Game Bonuses, Hand Management, Hexagon Grid, Income, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Tags, Take That, Tech Trees / Tech Tracks, Tile Placement, Turn Order: Progressive, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- BGG Rating
- 8.4
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 5 spelers
- Speelduur
- 120 minuten
- Leeftijd
- 12+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID








Terraforming speelt zich af in het jaar 2400 op de planeet Mars. Terraforming Mars is een coöperatief bordspel waarbij spelers beginnen met een minimaal inkomen.
Verschillende corporaties gaan de concurrentie aan om van Mars een bewoonbare planeet te maken. Ze gebruiken een gigantisch aantal middelen en innovatieve technologieën om de temperatuur te verhogen en een leefbare atmosfeer en oceanen te creëren. Naargelang het terraform proces vordert, zullen steeds meer mensen de Aarde verlaten om zich op de Rode Planeet te vestigen.
In Terraforming Mars sta je aan het hoofd van je een corporatie met een eigen specialisatie en doelen. Speel projectkaarten, vergroot je productie, plaats je steden en groene zones op de kaart en streef naar mijlpalen en onderscheidingen! Zal jouw corporatie de weg wijzen naar een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de mensheid?
- Spelmechanismen
- Closed Drafting, Contracts, Enclosure, End Game Bonuses, Hand Management, Hexagon Grid, Income, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Tags, Take That, Tech Trees / Tech Tracks, Tile Placement, Turn Order: Progressive, Variable Player Powers, Variable Set-up, Victory Points as a Resource
- Designer
- Jacob Fryxelius