Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, Hand Management, Negotiation, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Variable Set-up
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
In Oath bepalen één tot zes spelers de loop van de geschiedenis in een oud land. Spelers kunnen de rol aannemen van agenten die de oude orde versterken of plannen maken om het koninkrijk te vernietigen. De gevolgen van het ene spel zullen doorwerken in de volgende, waardoor de middelen en acties die toekomstige spelers tot hun beschikking hebben veranderen, en zelfs de belangrijkste overwinningsvoorwaarde van het spel.
Als een speler de macht grijpt door anarchie en wantrouwen uit te lokken, krijgen toekomstige spelers te maken met een land dat wordt overspoeld door dieven en kleine krijgsheren. In een later spel kan een krijgsheer proberen een dynastie te stichten en een lijn van heersers creëren die generaties lang kan standhouden of verpletterd wordt door de opkomst van een verschrikkelijke, arcane cultus.
In Oath zijn er geen fancy productietrucs, app-ondersteunde mechanismen of productiegimmicks. Het spel kan op elk moment worden gereset en vereist niet dezelfde speelgroep van het ene spel naar het andere. Een speler kan de volledig uitgeruste solomodus gebruiken om gedurende de week verschillende generaties te spelen en vervolgens diezelfde kopie van het spel gebruiken voor zaterdagavond met vrienden. Er zijn geen gescripte verhaallijnen of vooraf bepaalde eindpunten. De geschiedenis in elk exemplaar van Oath wordt net zo uniek als de spelers die het hebben helpen opbouwen.
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, Hand Management, Negotiation, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Variable Set-up
- Designer
- Cole Wehrle