Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
Oath: Chronicles of Empire and Exile
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, Modular Board, Negotiation, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Take That, Variable Set-up
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 6 spelers
- Speelduur
- 45 tot 150 minuten
- Leeftijd
- 10+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
€ 97,88
Besteld! Blijf op de hoogte via de Alert
Betreed de boeiende wereld van Oath: Chronicles of Empire and Exile, een bordspel waarin jij en maximaal vijf andere spelers de loop van de geschiedenis in een oud land bepalen. In dit veelzijdige spel kunnen spelers agenten worden die de oude orde versterken of samenzweren om het koninkrijk te ruïneren.
Oath is een spel waarin de gevolgen van één partij zich uitstrekken tot de volgende, waardoor de beschikbare middelen en acties voor toekomstige spelers veranderen en zelfs de kern van de overwinningsvoorwaarden kunnen wijzigen. Stel je voor dat een speler de controle overneemt door wanorde en wantrouwen te zaaien, dan zullen toekomstige spelers moeten omgaan met een land dat overspoeld wordt door dieven en kleine krijgsheren.
Maar Oath gaat verder dan dat. Het kan zijn dat een krijgsheer in een later spel probeert een dynastie te stichten, een lijn van heersers die generaties lang kan duren of die verpletterd kan worden door de opkomst van een verschrikkelijke, mystieke cultus.
Het bijzondere aan Oath: Chronicles of Empire and Exile is dat er geen ingewikkelde productietrucs, app-assisted mechanismen of productiegimmicks nodig zijn. Het spel kan op elk moment worden gereset en vereist niet dezelfde spelgroep van de ene game naar de volgende. Een solo-modus stelt je in staat om tijdens de week meerdere generaties te spelen en dan datzelfde spel te gebruiken voor een spelavond met vrienden op zaterdag.
Er zijn geen voorgeschreven verhalen of vooraf bepaalde eindpunten. De geschiedenis die in elk exemplaar van Oath zit, zal net zo uniek worden als de spelers die het hebben opgebouwd.
Oath is een spel waarin de gevolgen van één partij zich uitstrekken tot de volgende, waardoor de beschikbare middelen en acties voor toekomstige spelers veranderen en zelfs de kern van de overwinningsvoorwaarden kunnen wijzigen. Stel je voor dat een speler de controle overneemt door wanorde en wantrouwen te zaaien, dan zullen toekomstige spelers moeten omgaan met een land dat overspoeld wordt door dieven en kleine krijgsheren.
Maar Oath gaat verder dan dat. Het kan zijn dat een krijgsheer in een later spel probeert een dynastie te stichten, een lijn van heersers die generaties lang kan duren of die verpletterd kan worden door de opkomst van een verschrikkelijke, mystieke cultus.
Het bijzondere aan Oath: Chronicles of Empire and Exile is dat er geen ingewikkelde productietrucs, app-assisted mechanismen of productiegimmicks nodig zijn. Het spel kan op elk moment worden gereset en vereist niet dezelfde spelgroep van de ene game naar de volgende. Een solo-modus stelt je in staat om tijdens de week meerdere generaties te spelen en dan datzelfde spel te gebruiken voor een spelavond met vrienden op zaterdag.
Er zijn geen voorgeschreven verhalen of vooraf bepaalde eindpunten. De geschiedenis die in elk exemplaar van Oath zit, zal net zo uniek worden als de spelers die het hebben opgebouwd.
- Spelmechanismen
- Action Points, Area Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, Modular Board, Negotiation, Scenario / Mission / Campaign Game, Storytelling, Take That, Variable Set-up
- Designer
- Cole Wehrle