Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- Spelmechanismen
- Contracts, Dice Rolling, End Game Bonuses, Grid Coverage, Open Drafting, Pattern Building, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Progressive, Variable Set-up
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 60 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Gangbaar
- BGGID
Elke speler bouwt in Sagrada een glas in loodraam door een raster met dobbelstenen te bouwen op zijn spelersbord. Elk bord heeft een aantal beperkingen aan de kleur of tint (waarde) van de dobbelsteen die daar kan worden geplaatst. Dobbelstenen met dezelfde kleur of kleur mogen nooit naast elkaar worden geplaatst.
Dobbelstenen worden opgesteld in de volgorde van de spelers, waarbij de startspeler elke ronde ronddraait en terug gaat nadat de laatste speler 2 dobbelstenen heeft getrokken.
In Sagrada kunnen speciale tools worden gebruikt om je te helpen de regels te overtreden door vaardigheden tokens uit te geven maar, als een tool eenmaal is gebruikt, dan zijn er meer tokens nodig voor de volgende speler om deze te gebruiken.
Scoren in Sagrada is variabel per spel op basis van het bereiken van verschillende patronen en variëteiten van plaatsing ... evenals bonuspunten voor donkere tinten van een bepaalde verborgen doelkleur.
Het speler met hoogst scorende glas in loodraam en is de winnaar van Sagrada!
- Spelmechanismen
- Contracts, Dice Rolling, End Game Bonuses, Grid Coverage, Open Drafting, Pattern Building, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Turn Order: Progressive, Variable Set-up
- Designer
- Adrian Adamescu