Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- Spelmechanismen
- Contracts, End Game Bonuses, Hand Management, Income, Open Drafting, Ownership, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up, Worker Placement
- Taal
- Nederlands
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 30 tot 90 minuten
- Leeftijd
- 13+
- Moeilijkheidsgraad
- In balans
- BGGID
In de lieflijke vallei van Everdell, onder de takken van torenhoge bomen, tussen kronkelende beekjes en bemoste holtes, bloeit een beschaving van bosbewoners op en breidt zich uit. Van Everfrost tot Bellsong, vele jaren zijn gekomen en gegaan, maar de tijd is gekomen om nieuwe gebieden te vestigen en nieuwe steden te stichten. Jij zult de leider zijn van een groep schepsels die precies zo'n taak willen uitvoeren. Er zijn gebouwen te bouwen, levendige karakters te ontmoeten, evenementen te organiseren - je hebt een druk jaar voor de boeg. Zal de zon het felst schijnen op je stad voordat de wintermaan opkomt?
Everdell is een spel van dynamische tableaus bouwen en arbeiders plaatsen.
Als een speler aan de beurt is kan hij één van de volgende drie acties uitvoeren:
a) Plaats een werker: Elke speler heeft een verzameling Arbeiderstukken. Deze worden geplaatst op de bordlocaties, gebeurtenissen, en op de Bestemmingskaarten. Werkers voeren verschillende acties uit om de ontwikkeling van het tafereel van een speler te bevorderen: grondstoffen verzamelen, kaarten trekken, en andere speciale acties uitvoeren.
b) Speel een kaart: Elke speler bouwt en bevolkt een stad; een tableau van maximaal 15 Bouw- en Critterkaarten. Er zijn vijf soorten kaarten: Reizigers, Productie, Bestemming, Bestuur en Welvaart. Kaarten genereren grondstoffen (takjes, hars, kiezels en bessen), verlenen vaardigheden, en leveren uiteindelijk punten op. De interacties tussen de kaarten onthullen talloze strategieën en een bijna oneindige variëteit aan werkende steden.
c) Bereid je voor op het volgende seizoen: Arbeiders worden teruggegeven aan de spelersvoorraad en nieuwe arbeiders worden toegevoegd. Het spel wordt gespeeld van de winter tot het begin van de volgende winter, waarbij de speler met de stad met de meeste punten wint.
- Spelmechanismen
- Contracts, End Game Bonuses, Hand Management, Income, Open Drafting, Ownership, Set Collection, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up, Worker Placement
- Designer
- James A. Wilson