Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 180 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- Spelmechanismen
- Campaign / Battle Card Driven, Communication Limits, Cooperative Game, Deck Construction, Deck, Bag, and Pool Building, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Modular Board, Multi-Use Cards, Narrative Choice / Paragraph, Once-Per-Game Abilities, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 1 tot 4 spelers
- Speelduur
- 90 tot 180 minuten
- Leeftijd
- 14+
- Moeilijkheidsgraad
- Pittig
- BGGID
Ontdek de ijskoude wereld van Frosthaven, een verhaal vol avonturen, gelegen in een verafgelegen buitenpost ten noorden van de hoofdstad White Oak. Deze buitenpost, geplaagd door barre weersomstandigheden en invasies van zowel bekende als onbekende vijanden, balanceert op de rand van vernietiging. Hier nemen huurlingen, uitgeput en aan het einde van hun Latijn, de taak op zich om de nederzetting te redden.
Frosthaven is een zelfstandig avontuur van de ontwerper en uitgever van Gloomhaven. Het introduceert zestien nieuwe personages, drie nieuwe rassen, meer dan twintig nieuwe vijanden, ruim honderd nieuwe items, en een campagne met 100 scenario's. Spelers van Gloomhaven zullen blij zijn te horen dat personages en items uitwisselbaar zijn tussen beide spellen.
Naast de bekende gevechtsmechanismen van Gloomhaven biedt Frosthaven veel meer dan enkel strijd. Spelers zullen diverse mysteries ontrafelen, leven door een systeem van seizoensevenementen en directe invloed uitoefenen op de uitbreiding van dit krakkemikkige dorp. Elke nieuwe structuur biedt nieuwe manieren om vooruitgang te boeken.
Frosthaven is niet alleen een spel van strategie en gevecht; het daagt spelers ook uit in resource management. De afgelegen ligging betekent dat producten geïmporteerd moeten worden. Middelen zijn schaarser en waardevoller dan ooit. Dit vereist een nieuw crafting-systeem om items te vervaardigen, in tegenstelling tot simpelweg kopen.
- Spelmechanismen
- Campaign / Battle Card Driven, Communication Limits, Cooperative Game, Deck Construction, Deck, Bag, and Pool Building, Grid Movement, Hand Management, Hexagon Grid, Legacy Game, Modular Board, Multi-Use Cards, Narrative Choice / Paragraph, Once-Per-Game Abilities, Scenario / Mission / Campaign Game, Simultaneous Action Selection, Solo / Solitaire Game, Variable Player Powers
- Designer
- Isaac Childres